Performancing Metrics

ایران و هند به اجرای پروژه «احداث بندرگاه چابهار» سرعت می بخشند | اتاق خبر
کد خبر: 417511
تاریخ انتشار: 24 مهر 1397 - 12:34
روزنامه اِکونومیک تایمز در گزارشی اعلام کرد که ایران و هند به پروژه احداث نخستین لنگرگاه در شهر ساحلی چابهار تا پیش از اجرای دور دوم تحریمهای آمریکا علیه تهران سرعت می بخشند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، روزنامه اکونومیک تایمز روز دوشنبه در گزارش خود اعلام کرد که ایران و هند به پروژه ساخت نخستین لنگرگاه در شهر ساحلی «چابهار» با هدف راه اندازی این بندر تا پیش از اجرای دور دوم تحریمهای آمریکا علیه تهران (ماه نوامبر) سرعت می بخشند.

یک رسانه هندی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که ساخت این بندرگاه در بحبوحه بیم و نگرانی ها از اعمال محدودیتهای واشنگتن بر گردش مالی به ایران به تعویق افتاد.

این رسانه همچنین اعلام کرد که دو کشور تلاش می کنند تا زمان اجرای تحریمهای واشنگتن، کانالهایی جهت انجام پرداختهای دوجانبه راه اندازی کنند.

لازم به ذکر است که این خبر در حالی انتشار یافت که پیش از این، برخی گزارشها از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار مالی از سوی هندوستان به ساخت این بندر حکایت داشتند؛ بندری که قرار است تا سال ۲۰۱۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است که راه اندازی بندر چابهار این امکان را فراهم می سازد که محموله های هندوستان در مسیر خود به افغانستان و سپس به اروپا، کشور پاکستان را دور بزنند.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید