Performancing Metrics

حمایت رئیس جمهور از طرح نوسازی بافت فرسوده | اتاق خبر
کد خبر: 418632
تاریخ انتشار: 19 آبان 1397 - 22:29
جهانگیری اعلام کرد:
معاون اول رئیس جمهور گفت: حاشیه نشینی و بافت فرسوده، دو موضوع اصلی مورد تاکید دولت هستند و رئیس جمهور از ایده نوسازی این بافت ها حمایت می کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای اسبق و جدید راه و شهرسازی با بیان اینکه در شرایط دشواری، آقای اسلامی مسئولیت این وزارتخانه را پذیرفت، گفت: وزارت راه و شهرسازی مسئولیت سنگینی دارد و دو بخش مهم حمل و نقل و مسکن، هیچ گاهی نیست که نیازهای اصلی مردم کنار گذاشته شود.

وی افزود: در شرایطی مثل مقطع فعلی که شرایط دشواری، بر کشور حاکم شده است، وزارت راه و شهرسازی یکی از دستگاه هایی است که با چوب لای چرخ گذاشتن از سوی دشمن روبرو شده و ادامه این وضع، نارضایتی عمومی را دامن می زند.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، در شرایط پیچیده کنونی، وظیفه مسئولان راه و شهرسازی دشوارتر شده و اگرچه بخش وسیعی از کارها انجام شده، اما باید با جدیت بیشتری به انجام کارهای تمام نشده، اقدام کرد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه تحریم صنعت حمل و نقل، موردی است که هم دشمن و هم مردم به آن چشم دوخته اند، پس باید با تدابیر دولتمردان همه انواع حمل و نقل توسعه یابند، اظهار داشت: در بخش حمل و نقل جاده ای باید به نیازهای رانندگان توجه شود و در بخش حمل و نقل دریایی نیز، هیچ باری نباید در بندر معطل بماند.

وی با تأکید بر اینکه امروز ارتباط ریلی گسترده ای با کشورهای مختلف داریم که از چین تا اروپا، امکان جابجایی بار از شبکه ریلی ایران وجود دارد، یادآور شد: در داخل نیز شبکه ریلی توسعه یافته و مناطق مختلف با این شبکه به هم متصل شده اند. در سال گذشته و جاری نیز چند مرکز استان به شبکه ریلی متصل شده اند.

جهانگیری گفت: چابهار نیز باید هرچه سریعتر به راه آهن متصل شود. در بخش حمل و نقل هوایی، علیرغم اینکه دشمنان در حال ایجاد اختلال در این صنعت هستند، باید نوسازی ناوگان همچنان ادامه یابد. این در حالی است که ما در شرایط دشوارتر نیز امکان نوسازی ناوگان هوایی را دارا بودیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نوسازی مسکن روستایی، تصریح کرد: روستاهایی که در گذشته در اثر زلزله تخریب شده بودند، باید با طرح نوسازی مسکن مورد پیگیری واقع شوند تا در زلزله های سخت تر بعدی، هیچ واحدی تخریب نشود؛ اما دیدیم در زلزله استان کرمانشاه برخی روستاها صد درصد تخریب شده بودند.

وی افزود: حاشیه نشینی و بافت فرسوده دو موضوع اصلی مورد تاکید دولت است و رئیس جمهور از ایده نوسازی این مناطق استقبال کرده و به مسئولان اقتصادی دولت، دستور فعال شدن نوسازی بافت فرسوده را ارائه داد که تخصیص وام با سودهای پائین و همچنین تحویل اراضی در اختیار دستگاه های دولتی به این حوزه، از جمله این دستورات است.

جهانگیری در مورد اسلامی نیز گفت: آشنایی من با آقای  اسلامی از زمانی است که من استاندار اصفهان بودم و وی مسئول هواپیماسازی بود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دغدغه فعالان این بخش زیاد است و پیمانکاران طلب های زیادی دارند. از آنها می خواهیم زمانی که تأمین مالی خارجی به سختی انجام می شود، بر روی فعالیت هایی که با ریال می توان انجام داد، متمرکز شوند. باید تعداد زیادی طرح های بزرگ، شناسایی و تأمین مالی شوند.

وی خاطرنشان کرد: آخوندی یک عضو فعال دولت بود و در هر زمینه ای که در دولت بحث سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پیش می آمد، نقشی پررنگ داشت. اگرچه در دولت تقسیم کار داریم اما از آنجایی که یک مجموعه هماهنگ هستیم، به این معنا است که سایر وزرا هم می توانند مثلا در سیاست خارجی و فرهنگ نظر بدهند. در حال حاضر وزرا در همه موارد با هم تبادل نظر می کنند.

جهانگیری گفت: فشار همواره روی دولت بوده است اما ما باید مدیرانی باشیم که دل دریایی داشته باشیم. وقتی موج ها به ما می خورد، باید آرام شود. ما مسئول شده ایم تا دغدغه مردم را کم کنیم نه اینکه هر موضوع کوچک را به موجی بزرگ میان مردم تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید