Performancing Metrics

جزییات میزبانی ایران برای بزرگترین رویداد تعاون جهان | اتاق خبر
کد خبر: 419115
تاریخ انتشار: 30 آبان 1397 - 19:22
رئیس اتاق تعاون ایران با تشریح جزئیات برگزاری سیزدهمین اجلاس منطقه ای تعاون در آسیا و اقیانوسیه، اجرای مدل کسب و کار تعاون را موجب توقف نابرابری ها و ساختن اقتصادی پایدار و مقاوم دانست.

 

به گزارش اتاق خبر، بهمن عبدالهی گفت: اتاق تعاون ایران با توجه به فعالیت‌های بین المللی که در سالهای اخیر داشته برای اولین بار موفق به دریافت میزبانی اجلاس منطقه ای تعاون در آسیا و اقیانوسیه شده است و در این دوره از اجلاس که پنج تا ۹ آذر ماه برابر ۲۶ تا ۳۰ نوامبر در تهران برگزار می شود، نمایندگانی از بخش‌های مختلف و مهم تعاونی‌ها در کشورهای آسیا و اقیانوسیه حضور خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به این که اتحادیه جهانی تعاون بخش آسیا و اقیانوسیه قوی ترین مرجع تعاون منطقه‌ای از نظر حجم مبادلات تجاری در جهان به شمار می رود و به دلیل ارتباطی که این بخش با سازمان ملل در زیرشاخه برنامه عمران سازمان ملل متحد و سازمان جهانی کار دارد، برگزاری این اجلاس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه از برگزاری نمایشگاهی در حاشیه این اجلاس خبر داد و گفت: تعاونی ها و مشارکت کنندگان در این نمایشگاه می‌توانند با مدیران ارشد تعاونی‌های مختلف، خریداران و عرضه‌کنندگان بین المللی ملاقات و ارتباط برقرار کنند.

به گفته عبدالهی، افزایش رشد و توسعه تعاونی ها و کمک به صادرات غیرنفتی کشور، گسترش تجارت میان تعاونی ها ، ایجاد فرصتهای تجاری جدید ، برقرای ارتباط تعاونی ها با هم، گسترش تبلیغات برای بخش تعاون، دستیابی به جدیدترین فن آوریها و خلاقیتهای حرفه ای و کسب اطلاعات درخصوص محصولات تعاونی های سراسر جهان از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است.

وی در ادامه به تشریح انتخاب ایران به عنوان میزبان برگزاری این اجلاس پرداخت و درباره جزئیات آن گفت: در انتخابات اخیری که در اتحادیه بین المللی تعاون (ICA) برگزار شد به عنوان عضو هیات مدیره اتحایده انتخاب شدیم و توانستیم میزبانی اجلاس ۲۰۱۸ را به دست آوریم.اجلاس هفته آینده برگزار می‌شود و فرصتی طلایی برای بخش تعاون کشور است تا بتواند در عرصه ملی و بین المللی ظرفیتها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد و در جهت ارتقای سطح فعالیتها و سهم خود در اقتصاد گام بردارد.

عبدالهی از حضور بیش از ۱۵۰ میهمان از ۳۰ کشور دنیا در این اجلاس خبر داد و گفت: عمده کشورهای شرکت کننده از کشورهای آسیایی و تعدادی از کشورهای اروپایی و آفریقایی هستند و تاکنون ۱۵۰ کشور ثبت نام شده و حضور خود را قطعی کرده‌اند.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد:اجلاس منطقه‌ای هر دو سال یکبار و با حضور نمایندگان سازمانهای عضو که بالاترین مقام بعد از اتحادیه بین المللی تعاون به شمار می‌روند، برگزار می‌شود.این اجلاس امکان گردهمایی همه اعضا را به منظور ایجاد فضایی مناسب برای بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل مربوط به رشد و توسعه سازمانهای تعاونی و شبکه سازی آنها ایجاد می‌کند.

وی افزود: موضوعی که برای اجلاس ۲۰۱۸ در زمینه توسعه پایدار در نظر گرفته شده تحت عنوان: تبدیل به جوامع پایدار و مقاوم" است.امروز بیش از هر زمان نیاز به رشد واقعی اقتصاد، فراهم سازی شرایط برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش ثروت احساس می شود و از این رو مدل کسب و کار تعاون با تمرکز بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی می تواند ما را به یک اقتصاد مقاوم و پایدار برساند و روند نابرابری های رو به رشد را متوقف کند.

عبدالهی در ادامه در خصوص انعقاد قراردادهای مهم میان بخش تعاون کشور و شرکتهای خارجی درحاشیه این اجلاس اظهار کرد: در حاشیه اجلاس دو تفاهم نامه با کشورهای هند و سریلانکا خواهیم داشت که این انعقاد در زمان برگزاری نمایشگاه جانبی اجلاس صورت خواهد گرفت.

وی افزود: نمایشگاهی که برگزار می‌شود با حضور شرکتهای تعاونی از سراسر کشور است و معتقدیم که گوشه‌ای از ظرفیتهای بخش تعاون کشور را منعکس می‌کند و همین امر می‌تواند مکان مناسبی برای گفت‌وگوی بخش تعاون کشور و میهمانان خارجی باشد.

رئیس اتاق تعاون ایران در عین حال از فعالیت بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی با عضویت یک میلیارد و ۲۰۰ هزار نفر در جهان خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی برای ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کردند که معادل ۱۰ درصد کل مشاغلی است که توسط بخش تعاون در دنیا ایجاد شده و از این جهت رقم قابل توجهی است و آخرین گزارش از گردش مالی تعاونی‌ها در جهان، حاکی از  ۲.۱ تریلیون دلار گردش مالی است.

عبدالهی در پایان از فعالیت ۱۸۰ هزار شرکت تعاونی در ۱۴ گرایش از جمله خدماتی، تولیدی و توزیعی، کشاورزی، صنعت،‌مسکن و اعتبار خبرداد وابراز امیدواری کرد: در این اجلاس تفاهم‌نامه‌های تجاری میان تجار ایران و کشورهای جهان به امضا برسد.

سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه از پنجم تا نهم آذرماه، به میزبانی ایران و به همت اتاق تعاون ایران در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود و نمایندگانی از بخش‌های مختلف تعاون از کشورهای آسیا، اقیانوسیه و اروپا و آفریقا در آن حضور خواهند داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید