Performancing Metrics

دستمزد کارگران هرچه سریع‌تر ترمیم شود | اتاق خبر
کد خبر: 419233
تاریخ انتشار: 3 آذر 1397 - 16:00
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر لزوم ترمیم هرچه سریع‌تر دستمزد کارگران‌، گفت: عقب افتادگی‌های مزدی کارگران با توجه به شرایط تورمی موجود باید جبران شود و دولت برای کارفرمایان معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیرد.

 

به گزارش اتاق خبر، ابوالفضل فتح الهی اظهار کرد: از زمانی که با نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها در تمام بخش‌ها مواجه شدیم، بیشترین قشری که تحت فشار قرار گرفت، جامعه کارگری بود و به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی، دستمزدی که برای سال 1397 کارگران تعیین و تصویب شد نه تنها کمکی به معیشت خانوارها نکرد بلکه قدرت خرید کارگران را به شدت کاهش داد.

وی با تاکید بر لزوم ترمیم هرچه سریع‌تر دستمزد کارگران، گفت: از سال گذشته تا امسال فاصله بین سبد معیشت کارگران و تورم موجود به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده، در حالی که حداقل دستمزد یک کارگر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و با این شرایط ،‌کارگران نه تنها از حداقل‌های زندگی محروم مانده‌اند، بلکه برای تامین ضروری‌ترین نیازهای زندگی دچار مشکل شده اند.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان این که عقب ماندگی مزدی کارگران باید جبران شود، افزود: اگر تعیین دستمزد کارگران به شکل سه جانبه صورت می‌گیرد باید دولت هم به وظایف خود در قبال کارگران و کارفرمایان عمل کند، انتظار ما این است که دولت در تامین مواد اولیه به یاری کارفرمایان بشتابد و با اعمال معافیت‌های مالیاتی شرایط بهینه‌ای برای کارفرمایان ایجاد کند.

فتح الهی در پایان تاکید کرد: با توجه به فشاری که خانوارهای کارگری در چند ماه گذشته تحت تاثیر نوسان نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها متحمل شده‌اند و نظر مساعد و مثبت وزیر کار برای ترمیم دستمزدها، امیدواریم شورای عالی کار ترمیم دستمزد کارگران را با جدیت در دستور کار قرار بدهد.

در اولین جلسه شورای عالی کار که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد، به پیشنهاد وزیر کار تشکیل کمیته دستمزد مطرح و مقرر شد پس از به روزرسانی آمار و ارقام سبد معیشت و دستمزد، جلسه شورای عالی کار تشکیل شود. نمایندگان کارگری این جلسه را امیدوار کننده توصیف کرده و از نظر مثبت وزیر کار برای ترمیم مزد کارگران خبر دادند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید