Performancing Metrics

رشد ۷۳۶ واحدی شاخص بورس | اتاق خبر
کد خبر: 419384
تاریخ انتشار: 6 آذر 1397 - 19:42
در پایان معاملات امروز رخ داد؛
در پایان معاملات امروز شاخص بورس با بیش از ۷۰۰ واحد رشد در کانال ۱۶۰ هزار واحد ماند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، شاخص بورس با ۷۳۶ واحد رشد در پایان معاملات امروز به ۱۶۷ هزار و ۱۹۹ واحد رسید. در معاملات امروز ۱ میلیارد و ۲۶۶ میلیون سهم در۱۲۴ هزار و ۶۸۵ دفعه معامله شد.

بر این اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از ۹۸۵ میلیارد ریال فراتر رفت که طی ۳۳ هزار نوبت معاملاتی انجام شد. امروز نمادهای پر بیننده معاملات نماد فولاد، پارس، فارس، شبندر، شپنا، فملی، شتران، تاپیکو و کگل با روند صعودی کار خود را آغاز کردند.

افزون بر تقویت جریان اطلاعات با گزارش‌های ماهانه، ثبات نسبی قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی و عقب‌گرد نرخ‌های ارز در آرامش روانی فروشندگان بورسی موثر ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر، خروج شمار زیادی از معامله‌گران خرد از جریان معاملات هم سبب شد تا از فشار عرضه‌ها کاسته و تعادلی نسبی بر کل بازار حاکم شود.

برآیند این عوامل سبب شد تا شاخص کل سهام در ابتدای کار امروز بیش از ۱۰۰۰ واحد از افت خود در روزهای قبل را جبران کند. در این میان، سهام شرکت‌های بزرگ گروه‌های پتروشیمی، فلزات و پالایشی نقش موثری در رشد شاخص داشتند.

پالایشی‌ها که طی چند روز گذشته دستخوش عرضه‌های شدید شده بودند، امروز تقاضای قوی‌تری را پیش‌روی خود دیدند. در دیگر گروه‌های اصلی اعم از پتروشیمی فلزی-معدنی‌ها هم شاهد رشد متوسط قیمت‌ها بودیم. در سمت مقابل، بانک‌ها، خودرویی‌ها و بسیاری از گروه‌های کوچک در معرض عرضه‌های قوی قرار داشتند و در نبود تقاضای موثر با افت بهای سهم دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

با این حال، انتشار گزارش‌های ماهانه از فشار روانی حاکم بر سهام شرکت‌های بزرگ و صادرکننده کاست. در این بین، گزارش قابل‌قبول فروش کالای فولادسازان بورسی نقش مهمی در بهبود تقاضا در این دسته سهم‌ها داشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید