Performancing Metrics

از سرمایه‌گذاری در حوزه هواشناسی بهره‌برداری نمی‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 419432
تاریخ انتشار: 7 آذر 1397 - 18:44
یزدان سیف:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هواشناسی علم وافری را خداوند به ما داده و سرمایه‌گذاری هم شده است. به قدر سرمایه‌گذاری امروز بهره‌برداری نمی‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با مدیر شبکه آموزش و رئیس سازمان هواشناسی گفت: یکی از موضوعاتی که در دایره نعمت‌های الهی شاهدیم این است که قدر این نعمت‌ها را نمی‌دانیم. مصداق کفور و شکور بودن بهره‌گیری ما از این نعمت‌هاست و دانش هم یکی از این نعمت‌هاست.

یزدان سیف افزود: بحث تولید بر دو محور شکل گرفته است. یکی اقتصاد طرف عرضه و دیگری طرف تقاضا. هر کدام می‌گویند اگر این یکی را ایجاد کنی آن یکی به دنبالش می‌آید. دانش یکی از مقولاتی است که هر چقدر کشش را بیشتر کنید تولیدش بیشتر می‌شود. یکی از معضلات نظام انسانی ما همین است که گزارش‌ها بیشتر دز کشور یا گاوصندوق یا حتی تنها در مغز آدم‌هاست.

وی ادامه داد: طبع دانش این است که هرچه آن را بیشتر ارائه کنی بیشتر تولید می‌شود. در هواشناسی علم وافری را خداوند به ما داده و سرمایه‌گذاری هم شده است. به قدر سرمایه‌گذاری امروز بهره‌برداری نمی‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی شرکت‌ها شبکه هواشناسی داریم. یعنی یک شبکه تلویزیونی تنها موضوعش هواشناسی است. من با دوستان صدا و سیما که صحبت می‌کردم پرسیدم سهم بخش کشاورزی کجاست؟ کشاورز هم از این پول نفت سهم دارد. به هر حال صدا و سیما ارگانی است که با بیت‌المال شکل گرفته است. اگر سهم بخش کشاورزی را پیدا کنیم و برای کشاورز ارزش تولید کنیم و زیرساخت رساندن ارزش را به او فراهم کنیم حتماً کشاورز ما تلویزیون را به مزرعه خود خواهد برد.

سیف تأکید کرد: سه نکته مهم است. یک محتوا، دو استمرار، سه بازخورد؛ اگر این سه مقوله را در زحمتی که شبکه آموزش کشیده در نظر داشته باشیم حتماً باعث ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید