Performancing Metrics

پاکستان خواهان تکمیل خط لوله صلح است | اتاق خبر
کد خبر: 419566
تاریخ انتشار: 10 آذر 1397 - 20:17
وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان:
وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت: دولت جدید این کشور خواهان تکمیل خط لوله صادرات گاز از ایران موسوم به خط لوله آی‌پی است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، غلام سرور خان، شامگاه روز جمعه (نهم آذرماه) به بیان دستاوردهای دولت پاکستان در زمینه انرژی، نفت و گاز اشاره کرد و با تشریح آخرین روند تکمیل خط لوله صادرات گاز از ایران، گفت: پاکستان این پروژه را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: از همتای ایرانی خود برای سفر به تهران دعوتنامه‌ای دریافت کرده‌ام، اما تاکنون جزئیات دیدار و سفر با وزیر نفت ایران برنامه‌ریزی نشده است.

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: دولت پاکستان تصمیم خود را بر اساس منافع ملی اتخاذ می‌کند.

سرور خان عنوان کرد: به‌تازگی گروه کارشناسی ایران برای از سرگیری مذاکرات درباره خط لوله گاز به اسلام آباد سفر کرده است و پاکستان نیز علاقه دارد این خط لوله را با توجه به نیاز روزافزون این کشور به انرژی کامل کند.

وی درباره طرح‌های انرژی و گازی این کشور گفت: دولت جدید پاکستان برای تامین نیازهای انرژی خود، در سه پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان موسوم به آی‌پی، طرح انتقال گاز از ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند موسوم به تاپی و اجرای خط لوله گاز در زیر دریا را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید