Performancing Metrics

افزایش نرخ محصولات لبنی اجتناب‌ناپذیر است | اتاق خبر
کد خبر: 419669
تاریخ انتشار: 12 آذر 1397 - 20:42
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران:
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران گفت: افزایش قیمت محصولات تولیدی لبنی امری اجتناب‌ناپذیر است، چراکه قیمت شیرخام و نهاده‌های آن افزایش قابل‌توجهی داشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابراهیم حسینی ظهر امروز (دوشنبه) با حضور در شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درحال حاضر وضعیت اقتصادی نابسامانی در کشور وجود دارد و افزایش قیمت محصولات تولیدی لبنی امری اجتناب‌ناپذیر است، چراکه قیمت شیرخام و نهاده‌های آن افزایش قابل‌توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت شیر از ابتدای امسال تا 60 درصد و قیمت مواد اولیه تولید آن تا 120 درصد افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر هر پاکت پلاستیکی برای شیر با قیمت 1200 تومان خریداری می‌شود و هر لیتر شیر خام با قیمت 2000 تا 2300 تومان به فروش می‌رسد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که محصولات لبنی با افزایش قیمت روبرو نشود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران در پاسخ به این سوال که چرا قیمت لبنیات در اصفهان با افزایش هفتگی مواجه است و از ثبات قیمت برخوردار نیست، گفت: شرکت پگاه یک نهاد دولتی است و در چارچوب قوانین مقرر از سوی دولت فعالیت می‌کند. در حال حاضر محصولات این شرکت نسبت به لبنیات سایر کارخانه‌ها با افزایش کمتری مواجه شده است.

وی افزود: شرکت پگاه نخستین رسالت خود را رعایت حال مشتری و پاسخگویی به نیاز مردم قرار داده است و هرگونه افزایش قیمت محصولات آن به دلیل گرانی محصولات وابسته به شیر است.

حسینی با تاکید بر اینکه شرکت پگاه علیرغم برخورداری از مشکلات اقتصادی تاکنون حتی یک نیروی اخراجی نداشته است، اظهار کرد: این شرکت بیش از 10 هزار نفر پرسنل دارد و در حال حاضر برای آنکه محصولات خود را با قیمتی معقول‌تر به بازار عرضه کند، در هر ماه مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان متضرر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت پگاه در عرصه صادرات، گفت: سیاست ما در ابتدا تأمین نیاز داخلی و سپس فعالیت در عرصه صادرات است.

وی افزود: سال گذشته شرکت پگاه بیش از 80 میلیون دلار ارزآوری در زمینه صادرات داشت و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 97 به 130 میلیون دلار افزایش یابد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید