Performancing Metrics

قیمت طلا، سکه و ارز در ۱۳ آذرماه | اتاق خبر
کد خبر: 419706
تاریخ انتشار: 13 آذر 1397 - 21:56
امروز روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه یافت. همچنین نرخ خرید دلار از سوی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۲۲۷ تومان بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در لحظه ارسال این خبر قیمت هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز سه میلیون و ۶۲۰ هزار تومان است. همچنین نیم سکه یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود و قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی نیز ۱۲۴۰.۱۰ دلار است.

در این رابطه رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار امروز، اعلام کرد شیب این روند کاهشی در بازار امروز کندتر شده اما آرامش همچنان حکمفرماست و قیمت‌ها در آینده نیز پایین‌تر خواهد آمد.

ابراهیم محمدولی اظهار کرد: همچنان روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا ادامه دارد و با وجود برخی اقدامات انجام شده از سوی برخی دستگاه‌ها که باعث کندتر شدن آهنگ کاهش قیمت طلا و سکه شده است، وضعیت بازار گویای روند نزولی قیمت‌ها بوده و پیش‌بینی می‌شود در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: قیمت انواع سکه و طلا در بازار امروز نسبت به روزهای ابتدایی هفته گذشته روند کاهشی دارد، اما در برخی روزهای این هفته و حتی در ساعاتی، قیمت‌ها نسبت به چهارشنبه عصر و پنجشنبه هفته گذشته بدون تغییر مانده و حتی افزایش جزئی را تجربه کرده است، چرا که بانک ملی قیمت دلار را ناگهان حدود ۵۰۰ تومان افزایش داد که خود رشد نسبی قیمت را در بازار دامن زد اما وضعیت بازار نشان می‌دهد که کاهش قیمت‌ها تا رسیدن قیمت طلا، سکه و حتی ارز به نرخ واقعی خود، ادامه دارد.

ارز مسافرتی هم‌قیمت ارز بازار شد

اما بانک‌ها امروز دلار را ۱۱ هزار و ۲۲۷ تومان از مردم خریدند. همچنین ارز مسافرتی ۱۳ هزار و ۳۶۱ تومان است که تقریبا نزدیک به قیمت بازار شده است.

بانک‌ها تا ساعت ۱۴ امروز (۱۳ آذر) هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۱ هزار و ۲۷۷ تومان از مردم خریدند که نسبت به روز گذشته ۲۱۸ تومان کاهش داشته است.

همچنین نرخ خرید یورو در بانک‌ها نسبت به روز گذشته با کاهش همراه بود و مردم امروز می‌توانستند هر یورو خود را به قیمت ۱۲ هزار و ۸۳۱ تومان به بانک‌ها بفروشند، نرخ خرید هر پوند انگلیس نیز امروز در بانک‌ها ۱۴ هزار و ۳۷۴ تومان بوده است.

شعب ارزی بانک‌ها همچنین در صورت تکمیل بودن مدارک مسافرانی که قصد سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع را دارند تا ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا سقف ۱۰۰۰ یورو با قیمت ۱۳ هزار و ۳۶۱ تومان می‌فروشند.

براساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۳۶۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۲۲۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان است.

نکته جالب این است که قیمت هر یورو امروز در صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و در صرافی بانک‌ملی ۱۲ هزار و ۹۴۵ تومان بوده است، در حالی که ارز مسافرتی که به صورت محدود به مسافران عرضه می‌شود، با احتساب کارمزد ۱۳ هزار و ۳۶۱ تومان است.

به این ترتیب، بررسی قیمت‌ها در بازار آزاد و ارز مسافرتی نشان می‌دهد که قیمت ارز مسافرتی نزدیک به قیمت بازار و حتی در مواردی بالاتر از آن است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید