Performancing Metrics

هند و امارات برای استفاده از ارزهای ملی توافق کردند | اتاق خبر
کد خبر: 419951
تاریخ انتشار: 18 آذر 1397 - 22:41
برای کاهش وابستگی به دلار؛
دهلی و ابوظبی یک قرارداد سوآپ ارزی امضا کردند تا سرمایه‌گذاری و تجارت خود را بدون مشارکت ارز سومی مانند دلار، تقویت کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، دهلی و ابوظبی یک قرارداد سوآپ ارزی امضا کردند تا سرمایه‌گذاری و تجارت خود را بدون مشارکت ارز سومی مانند دلار، تقویت کنند.

طبق اعلام سفارت هندوستان در ابوظبی، ارزش این قرارداد سوآپ ۲ میلیارد درهم امارات یا ۳۵ میلیارد روپیه هند (۴۹۵ میلیون دلار) است.

این سفارت اعلام کرد: انتظار می‌رود قرارداد سوآپ ارزی بین هند و امارات متحده عربی، وابستگی به ارزهای سختی مانند دلار را کاهش دهد.

سفارتخانه هند اضافه کرد: همچنین انتظار می‌رود با این کار ارزهای ملی دو کشور تقویت شده و نوسانات این ارزها که ناشی از وابستگی به ارز سومی نظیر دلار است، کاهش پیدا کند. همچنین به این ترتیب هزینه نقل‌وانتقالات که با توجه به ریسک‌های مربوط به نرخ تبادل (دلاری) بالا می‌رفت، کاهش پیدا کند.

دو کشور همچنین در مورد همکاری در بخش‌های انرزی، امنیت، تجارت، سرمایه‌گذاری، فضایی، دفاعی و غیره، مذاکراتی انجام دادند.

این دو کشور با بیش از ۵۰ میلیارد دلار تجارت دوجانبه، بزرگترین شریک تجاری یکدیگر هستند. در سال ۲۰۱۷، سرمایه‌گذاری مستقیم هند در امارات متحده عربی، ۶.۶ میلیارد دلار بود، درحالی‌که سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی در هندوستان هم برابر با ۵.۸ میلیارد دلار شد.

امارات‌متحده عربی ششمین صادرکننده بزرگ نفت به هند است و تجارت غیر نفتی بین دو کشور بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار می‌باشد.

امسال، پیش از این، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادناک) و یک کنسرسیوم هندی به رهبری شرکت نفت و گاز طبیعی هند، یک توافق برای اعطای حق امتیاز انحصاری توسعه میادین نفتی دریایی ابوظبی را امضا کردند. این میادین حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز، نفت تولید می‌کنند.

ادناک همچنین در کنار آرامکوی عربستان سعودی، در پروژه ۴۴ میلیارد دلاری مجتمع پتروشیمی راتناگیری هند، سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت در حال بررسی ذخیره‌سازی نفت خام خود در انبارهای ذخایر استراتژیک هند، واقع در تشکیلات نفتی زیرزمینی پادور، در کارناتاکا، می‌باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید