Performancing Metrics

تاخیر ۱۶ ماهه سازمان استاندارد در راه‌اندازی یک سامانه ضد قاچاق | اتاق خبر
کد خبر: 420082
تاریخ انتشار: 21 آذر 1397 - 18:49
یک مقام مسئول با بیان اینکه سامانه استانداردسازی برای صادرات مشتقات نفتی است، گفت: سازمان استاندارد در راه‌اندازی سامانه استانداردسازی صادرات مشتقات نفتی ۱۶ ماه تاخیر دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حمیدرضا دهقانی نیا در خصوص سامانه های مربوط به جلوگیری از قاچاق سوخت اظهار داشت: در حوزه وزارت نفت و سامانه های مرتبط با فرایندهای نفتی و پیشگیری از قاچاق چند سیستم داریم.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این سیستم ها شامل سامانه ارائه سوخت بر اساس پیمایش، سامانه استانداردسازی، سامانه تجارت آسان و سامانه پایش پیمایش درون شهری می شود.

وی ادامه داد: همه سامانه ها عملیاتی شده اند و تنها سامانه استانداردسازی که مربوط به سازمان استاندارد می شود هنوز راه اندازی نشده است و سازمان استاندارد، در راه اندازی سامانه استانداردسازی ۱۶ ماه تاخیر دارد.

دهقانی نیا گفت: با سازمان استاندارد صحبت کردیم و طبق زمانبندی انجام شده، قرار است این سامانه در دی ماه فعال شود.

وی با بیان اینکه اگر این سامانه ها نبودند و اسناد الکترونیکی نمی شد معلوم نیست حجم قاچاق سوخت چقدر می شد، اظهار داشت: به عنوان نمونه سامانه تجارت آسان، کارتابل بین دستگاهی است که دستگاه های متولی از طریق این سامانه درخواست سوخت می کنند؛ به صورت سیستمی درخواست دستگاه ها توسط وزارت نفت بررسی می شود و پس از تایید، تخصیص می یابد که به کاهش مصرف سوخت کمک شایانی کرده است.

وی در خصوص سامانه استانداردسازی گفت: این سامانه برای صادرات مشتقات نفتی است. درواقع این سامانه پل ارتباطی بین سامانه ثامن (سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی) و گمرک است که موارد را استاندارد می کند؛ به گونه ای که اگر کسی مشتق نفتی را صادر می کند فرمول به سامانه ارسال می شود و پس از بررسی و تایید مواردی که درخواست کننده برای صادرات داده در صورت تایید به صورت سیستمی بین گمرک و سازمان استاندارد استهلاک پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید