Performancing Metrics

شب یلدا تاثیری بر تقاضای طلا ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 420236
تاریخ انتشار: 25 آذر 1397 - 16:19
رییس اتحادیه فروشندگان طلا:
رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران گفت: مناسبت‌هایی همچون شب یلدا در افزایش تقاضای بازار تاثیری ندارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی اظهار کرد: در سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف همچون اعیاد و مناسبت‌هایی همچون شب یلدا حجم خرید در بازار طلا افزایش می‌یافت اما در سال جاری افزایش حجم خرید مصنوعات طلا و سکه با نزدیکی به اعیاد و جشن‌ها آنچنان پررنگ و قابل توجه نبوده است.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران اظهار کرد: نوسان قیمت دلار، طلا و سکه در ماه‌های اخیر عاملی شده تا مردم به آینده و قدرت خرید خود اعتماد نداشته باشند که این موضوع از خرید و فروش در بازار طلا و سکه کاسته است.

وی با تاکید بر این‌که کاهش حجم خرید و فروش، بازار را به سمت رکود برده است، خاطرنشان کرد: طلا در کنار جنبه زینتی، دارای جنبه سرمایه‌گذاری نیز هست و در روزهای اخیر میزان خرید مردم برای رفع نیاز شب یلدا به شدت کم بوده است.

محمدولی در پاسخ به این سوال که خریدهای اخیر معطوف به سکه یا مصنوعات طلا است، گفت: خریدهای صورت گرفته در روزهای اخیر که شب یلدا نیز در پیش است، معطوف به مصنوعات کادویی ظریف بوده که در سال‌های اخیر با کاهش قدرت خرید مردم از وزن مصنوعات کادویی بسیار کاسته شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: طلاهای سنگین  و مصنوعات به اصطلاح پرکار، در ویترین‌ها انباشته شده و تقاضایی برای آن‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طراحان صنف طلا و جواهر با توجه به اعیاد و مراسم‌ها مصنوعات خود را طراحی می‌کنند که در حال حاضر طراحی‌های داخلی تماما نیاز بازار و مشتریان را رفع می‌کند اما ناگفته نماند که به واسطه رکود بازار طلا، طراحان و تولیدکنندگان آنچنان رغبتی برای فعالیت ندارند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید