Performancing Metrics

کشاورزی، موتور اصلی رشد و توسعه اقتصادی | اتاق خبر
کد خبر: 420326
تاریخ انتشار: 27 آذر 1397 - 15:07
با سهم‌آفرینی بالا در درآمدناخالص ملی؛
بخش کشاورزی موتور اصلی رشد و توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه بوده و بیشترین سهم را در اشتغالزایی، تولید، درآمد ناخالص ملی و صادرات دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در آستانه چهل‌ساگلی پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین گردهمایی بخش کشاورزی برای ارائه دستاوردهای این بخش با عنوان دومین‌ نمایشگاه بین المللی صنایع تبدیلی، تکمیلی، فناوری های پیشرفته غذایی و صادرات کشاورزی با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای مرتبط بخش خصوصی هفت تا نه بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

بر این اساس، غلامرضا رضاییان، اظهار داشت: بخش کشاورزی موتور اصلی رشد و توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه است که بیشترین سهم را در اشتغالزایی، تولید، در آمد ناخالص ملی و صادرات دارد.

وی مهم ترین هدف برپایی این گردهمایی کشاورزی را ارائه دستاوردهای چهل سال فعالیت مدیران‌جهادی عنوان کرد و افزود: استفاده از تجربیات مدیران جهادی در کنار دستاوردهای علمی برای بهبود وضعیت بخش کشاورزی و روند فرآوری و تولید صنایع تبدیلی، کاهش ضایعات، استفاده از فناوری های نوین برای افزایش عملکرد در هکتار و ارتقای کیفیت محصولات و افزایش درآمد در بخش کشاورزی از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

مدیر اجرایی دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع تبدیلی، تکمیلی، فناوری‌های پیشرفته غذایی و صادرات کشاورزی خاطرنشان کرد: در این گردهمایی قرار است تا آخرین دستاوردهای و توانمندی های کشاورزی ایران و مقایسه آن با نقطه آغازین انقلاب ارائه شود. همچنین فناوری های نوین کشاورزی، ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، محصولات ارگانیک، هوشمند سازی حوزه کشاورزی، ایده های نوآورانه و فناورانه و محصولات نهاده های کشاورزی در معرض دید عموم قرار داده می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید