Performancing Metrics

سهام آسیایی پس از سود بزرگ وال‌استریت و نفت جهش کرد | اتاق خبر
کد خبر: 420722
تاریخ انتشار: 6 دی 1397 - 14:36
در معاملات امروز بازارهای جهان؛
روز پنج‌شنبه، با انتشار داده‌های اقتصادی امیدبخش در آمریکا و تلاش‌های دولت ترامپ برای اعتماد دادن به سرمایه‌گذاران، سهام آسیایی هم از جهش وال‌استریت و قیمت نفت، پیروی کردند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه، با انتشار داده‌های اقتصادی امیدبخش در آمریکا و تلاش‌های دولت ترامپ برای اعتماد دادن به سرمایه‌گذاران، سهام آسیایی هم از جهش وال‌استریت و قیمت نفت، پیروی کردند.

در یک جنون خرید که به اندازه سقوط‌های اخیر خارق‌العاده بود، چهارشنبه شب، شاخص صنعتی داو جونز برای اولین بار در یک روز بیش از ۱۰۰۰ واحد جهش کرد.

این به گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن کمک کرد که از پایین‌ترین سطح ۸ هفته‌ای خود بازگردد و ۰.۹ درصد رشد کند.

با بازگشت بازار پس از کریسمس، سهام استرالیایی ۱.۶ درصد جهش کرد، درحالی که نیکی ژاپن با جهش بزرگ ۳.۸ درصدی از منطقه تحمل تکنیکال خود خارج شد.

سهام شرکت‌های برتر چین ۰.۶ درصد رشد کرد.

نمی‌توان گفت که یک عامل به خصوص باعث آغاز جهش سهام در وال‌استریت شد، هرچند گزارش مسترکارت در مورد این که میزان فروش در طول فصل تعطیلات، به بالاترین سطح ۶ ساله خود رسیده است، نگرانی‌ها در مورد سلامت اقتصاد آمریکا را کاهش داد.

همچنین کاخ سفید هم تلاش کرد اضطراب سرمایه‌گذاران را کاهش دهد؛ کوین هاسِت، رییس انجمن مشاوران اقتصادی کاخ سفید، چهرشنبه شب، گفت: شغل جرومی پاول، رییس فدرال‌رزرو در معرض خطر نیست.

اما در بازار ارز، دیشب دلار آمریکا توانست با رشد بازار سهام، حدود ۱ درصد در برابر ین ژاپن تقویت شود و به نرخ برابری ۱۱۱.۴۱ برسد. این بزرگترین جهش یک روزه دلار در برابر ین، از اواخر آوریل تا کنون بود.

امروز در ساعات معاملات آسیایی، دلار ۰.۴ درصد از سود دیشب خود را در برابر ین از دست داد و در نرخ برابری ۱۱۰.۹۵، معامله شد.

در برابر یورو و پوند هم دلار عملکرد ضعیفی داشت و ۰.۲ درصد در برابر هر دو افت کرد تا به ترتیب به نرخ‌ برابری ۱.۱۳۸۲ و ۱.۲۶۵۸ برسد.

در برابر سبد ارزهای مهم جهان دلار ۰.۲ درصد افت کرد تا به نرخ ۹۶.۸۴۰ واحد برسد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید