Performancing Metrics

دشمن به شدت از درگیری با ما وحشت دارد | اتاق خبر
کد خبر: 420746
تاریخ انتشار: 6 دی 1397 - 22:55
سردار جعفری:
فرمانده کل سپاه گفت که ایران سال‌هاست از تهدیدهای نظامی و امنیتی که عبور کرده و دشمن به شدت از درگیری با ما وحشت دارد چرا که تبعات آن را می‌داند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج حمید تقوی‌فر از فرماندهان مدافع حرم در سالن شهید رشادی حسینیه فاطمه زهرا سپاه تهران بیان کرد: زندگی شهید حاج حمید تقوی‌فر سراسر مجاهدت و عبادت بوده است و نهایت این مجاهدت، شهادت را برایش رقم زد. آنچه درباره شهید تقوی‌فر صدق می‌کند این است که او بسیار آگاهانه و با دیدی عمیق نسبت به انقلاب اسلامی، اهداف آن و صحنه‌های مقاومت در این راه حضور یافت و آن را با بصیرت طی کرد.

وی ادامه داد: شهید حمید تقوی فر از همان روزهای نخست جنگ تحمیلی در واحد اطلاعات سوسنگرد حضور یافت و خدمت کرد. او یک نیروی اطلاعاتی زیرک بود. من از سال 59 با حاج حمید آشنا شدم. وی نقش تعیین کننده‌ای در اجرای عملیات‌های روزهای نخست جنگ تحمیلی داشت و در عملیات‌هایی همچون امام مهدی و طریق القدس کار شناسایی انجام داد که بسیار تعیین کننده بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: حاج حمید بعد از جنگ در صحنه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور فعال بود. تا زمانی که مرزهای انقلاب اسلامی ایران به سوریه و عراق منتقل شد، وی نقش تعیین کننده‌ای در این کشورها ایفا کرد.

سرلشکر جعفری با اشاره به مدیریت مجاهدین عراقی توضیح داد: کشور عراق از جمله مناطقی بود که مورد هدف توطئه دشمن قرار گرفت. اگر مدیریت مجاهدین عراقی و در کنار آن‌ها مدیریت برادران ایرانی خودشان نبود، مشکلات بسیاری را شاهد بودیم. خدا را شکر می‌کنیم که شاهد اثرگذاری خون شهدا در جامعه هستیم. هر پیروزی که تاکنون به دست آمده است از برکت خون شهدا بوده است. ما باید پیام شهدا را بشنویم و دغدغه ما باشد. یکی از دلایلی که کشور ما را در برابر هجمه‌های مختلف دشمن شکست‌ناپذیر کرده است تبعیت از فرامین خدا و مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به حیات معنوی جامعه یادآور شد: مساله امروز ما این است که چه کسانی روحیه و خط شهدا را حفظ کرده‌اند و در مسیر آن‌ها گام برمی‌دارند. شهدا برای ما حیات معنوی را رقم زده‌اند. جوهره اصلی انقلاب اسلامی نیز حیات معنوی است. ما کشورهایی همچون ژاپن یا چین نیستیم که قدرت، عزت و اقتدارمان را امکانات مادی و سلاح و تجهیزات یا قدرت اقتصادی‌اش تعیین کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این موضوع که سال‌هاست مسائل امنیتی و نظامی نداشته‌ایم توضیح داد: امروز ما با دشمن جنگ نظامی و حتی مسائل امنیتی نداریم و از تهدیدهای نظامی و امنیتی عبور کرده‌ایم. با درسی که رزمندگان و شهدا به دشمنان داده‌اند دیگر هیچ کشوری هیچ قدرت و ابرقدرتی خیال تهدید ایران به سرش راه نمی‌دهد. دشمن به شدت از درگیری با ایران وحشت دارد چون تبعات آن را می‌داند.

وی ادامه داد: اوج صحنه امنیتی کشور ما در سال‌های 78 و 88 رقم خورد. 88 یک فتنه امنیتی بزرگ بود که با برنامه‌ریزی آمریکا انجام شد. البته خطرناک بود اما ملت ایران از این توطئه یا امتحان سربلند و پیروز بیرون آمدند و حماسه 9 دی را رقم زدند.

سرلشکر جعفری یادآور شد: راه مقاومت اسلامی که انقلاب اسلامی آن را طی می‌کند، برگرفته از دستورات اسلامی است. اسلام به ما یاد داده است که سلطه ظلم را نپذیریم و مظلوم را یاری دهیم. ما زیر بار حرف زور نمی‌رویم. این یکی از درس‌هایی است که شهیدان چون حمید تقوی فر به ما داده است. ما اگر موضوع شهادت در جامعه ماندگار شد دیگر شکست نخواهیم خورد. تاکنون نیز هیچ شکستی را در جامعه شاهد نبوده‌ایم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: امروز در حال جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم اما در این شرایط وضعیت عمومی و سطح زندگی کشور ما قابل مقایسه با سایر کشورها نیست. اقتدار و قدرت آمریکا نسبت به 40 سال گذشته رو به افول رفته است. خود آمریکایی‌ها نیز به این موضوع اشاره داشته‌اند. زمانی که آن‌ها از ایران صحبت می‌کنند دیگر جرات ندارند از عبارت گزینه نظامی استفاده کنند و از این موضوع پرهیز می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوهره اصلی اسلام و شیعه این است که بر اساس اصول اساسی قرآن حرکت کنیم. ما توانسته‌ایم خودمان با ظلم ستیز داشته باشیم و دیگران از ما الگو گرفته‌اند که زیر سلطه ظلم نروند.

در بخش دیگر مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج حمید تقوی فر سید علی الیاسری از فرماندهان حشد الشعبی عراق در سخنانی یادآور شد: اراده خداوند و توکل به او، اراده مردم عراق و مرجعیت شیعه یعنی آیت‌الله سیستانی و موضع امام خمینی و جمهوری اسلامی ایران نقش اثرگذاری در پیروزی‌های ملت عراق داشته است.

وی گفت: حاج حمید تقوی‌فر یکی از سرداران بزرگ بود که رمز مقاومت اسلامی محسوب می‌شود. او انسانی شجاع و مجاهدی صالح بود و برای فرماندهان عراقی یک الگو است.

وی افزود: او به فرهنگ اعتقاد خاصی داشت و معتقد بود که راه نجات در ولایت است و امت اسلامی باید از آن دفاع کنند. حاج حمید تقوی فر پیوستن صدام به زباله‌دان تاریخ را پیش‌بینی کرده بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید