Performancing Metrics

سازمان نظام معماری مستقل از نظام مهندسی ساختمان تشکیل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 421158
تاریخ انتشار: 15 دی 1397 - 17:50
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری از بررسی تشکیل سازمان نظام معماری، مستقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان در دولت خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدسعید ایزدی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره در اعتلای معماری هم به عنوان پیشنهاد اعضا مطرح شده و هم در دستورالعمل تشکیل کمیته مطرح بوده، نهادسازی در عرصه معماری است که موضوع گفت وگوی دوازدهمین جلسه کمیته اعتلای معماری هم در هفته گذشته بود.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که متاسفانه جامعه معماری از فقدان یک نهاد دربرگیرنده همه اعضای معمار رنج می‌برد، افزود: پیشنهادهایی در این عرصه مطرح شده؛ از تشکیل نظام معماری مستقل از نظام مهندسی تا تشکیل یک صنف و یا جامعه معماری که همه آنها در جلسه دوازدهم به بحث و بررسی گذاشته شد. تجربه‌هایی نیز در این عرصه اتفاق افتاده بود همچون جامعه مهندسان معمار ایران که حدود ۱۲ سال پیش شکل گرفت اما متاسفانه با مشکلات حقوقی نتوانست ادامه فعالیت بدهد و این موضوع از دیگر محورهای گفت وگوی نشست با معماران بود.

ایزدی با یادآوری اینکه در این جلسه همه گزینه‌ها به طور مشروح مورد بحث قرار گرفت، گفت: حتی پیشنهاد تشکیل یک اتحادیه معماری که بتواند خود را به اتحادیه معماران دنیا ملحق کند در جلسه طرح موضوع شد.

وی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد تا ما به تفکیک در وهله نخست، راجع به پیشنهادی که حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای تشکیل نظام معماری ارائه داده، در جلسه آتی بحث کنیم و اگر این پیشنهاد را به عنوان گام اول در ایجاد یک نهاد تخصصی در حوزه معماری بپذیریم آن را نهایی کنیم.

به گفته وی، گام بعدی، بررسی پیشنهادهای ارایه شده مبنی بر شکل گیری اتحادیه معماری است که فراگیرتر خواهد بود در دستور کار قرار می‌گیرد. وی افزود: بنابراین جلسه آتی را متمرکز می‌کنیم روی پیشنهاد نخست در قالب نظام معماری که در دستور کار و بررسی دولت است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید