Performancing Metrics

شیشه خودرو به نمایشگر دیجیتال تبدیل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 421436
تاریخ انتشار: 21 دی 1397 - 21:29
هیوندای موتورز از فناوری جدیدی در جریان برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ رونمایی کرد که بر روی شیشه جلوی خودرو، اطلاعات دیجیتالی مورد نیاز راننده را نمایش می‌دهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، چندی پیش بود که اخبار و گزارشهای متعددی در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد شرکت اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که در آن شیشه جلوی خودرو با بهره‌گیری از فناوری جدید واقعیت افزوده اطلاعات مختلف مورد نیاز کاربران را برای راننده به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگر هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده از گسترده زیادی از حسگرهای مختلف نظیر دوربین‌های مادون قرمز، اسکنرهای پرتو نورانی، سنسورهای اولتراسونیک، دوربین‌های عمق و البته رادار و  جی‌پی‌اس بهره می‌برد. همچنین این سیستم به رانندگان وسائل نقلیه کمک می‌کند تا بتوانند با سایر خودروهای خیابان و جاده ارتباط برقرار کنند.

از دیگر قابلیتهای شگفت انگیز این محصول می‌توان به سنجش وضعیت هوشیاری راننده، شرایط بدنی، میزان حرکات چشم، تعداد دفعات باز و بسته شدن پلک چشمان و ضربان قلب وی اشاره کرد.

بر اساس گزارس وب سایت the futurism، حالا نمایشگاه علم و فناوری CES۲۰۱۹ لاس وگاس که از از تاریخ ۸ الی ۱۱ ژانویه درحال برگزاری است، میزبان رونمایی محصولات و فناوری‌های جدید و منحصر بفرد شرکتهای مختلف فعال در حوزه تکنولوژی، خودرو و علم و فناوری است که در آن، شرکت خودروسازی هیوندای موتورز کره جنوبی نسل جدیدی از سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلوی خودرو موسوم به فناوری HUD را معرفی و پرده‌برداری کرده است که علاوه بر حذف نمایشگر اضافی روی داشبورد، جزییات بیشتر با کیفیت و گرافیک بالاتری را برای راننده خودرو به نمایش می‌گذارد.

در این فناوری می‌توان تمام شیشه خودرو را با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده تبدیل به یک نمایشگر فوق پیشرفته با کیفیت وضوح بالا کرد تا راننده بتواند علاوه بر تشخیص و مشاهده فضای بیرون خودرو، به اطلاعات مورد نظر خود نظیر مکان و جهت جغرافیایی در نقشه راه نیز دسترسی پیدا کرده و بدون نیاز به مشاهده گوشی هوشمند و یا صفحه نمایش روی داشبورد ماشین که موجب حواس پرتی راننده می‌شود، به حرکت در مسیر خود ادامه دهد.

البته این فناوری هنوز مشخص نیست که چه زمانی به صورت نهایی درخواهد آمد و بر روی خودروهای با تولید انبوه نصب و راه‌اندازی شده و در دسترس مشتریان و رانندگان خودرو قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید