Performancing Metrics

طرح طبقه‌بندی کارگران به زودی بازنگری می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 421618
تاریخ انتشار: 25 دی 1397 - 23:23
معاون وزیر کار:
معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به دغدغه‌های کارگران بیان کرد: تلاش می شود طرح طبقه بندی کارگران معدن سریع تر بازنگری شود و سعی می‌کنیم سختی کار در حقوق و مزایا در بازنگری طرح لحاظ شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حاتم شاکرمی امروز (۲۵ دی ماه) در حاشیه بازدید از معدن اصلی زغالسنگ پابدانا شهرستان کوهبنان اظهار کرد: کار در معادن با کار در فضای باز متفاوت و کار سختی است و به همین دلیل جزو مشاغل سخت و زیان آور شناخته شده و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و براساس قانون و پیگیری مسوولان مربوطه، ساعت کاری کارگران کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بیماری‌های شغلی و بهداشتی کارگران معدن نیاز به مراقبت بیشتری دارد و معاینات دوره‌ای انجام و درمان پیگیری شود و در صورت نیاز به بازنشستگی، بازنشسته شوند.

شاکرمی با اشاره به دغدغه‌های کارگران بیان کرد: مدیرکل استان این مسائل را پیگیری خواهد کرد و تلاش می‌شود طرح طبقه‌بندی کارگران معدن سریع تر بازنگری شود و سعی می‌کنیم سختی کار در حقوق و مزایا در بازنگری طرح لحاظ شود.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه مواردی که کارگران گفتند را پیگیری می‌کنیم، گفت: اهمیت صیانت نیروی انسانی به ویژه معادن مورد تاکید است و سعی می‌کنیم مواردی که دغدغه است، دنبال و در چارچوب قانون انجام بدهیم.

وی درباره ایمنی معادن بیان کرد: اقامات موردنیاز تا جای ممکن برای معادن انجام شده اما تجهیزات ایمنی قدیمی است و باید به سمت استفاده از تجهیزات جدید و تامین ایمنی معادن برویم.

شاکرمی تصریح کرد: مجموع تجهیزات بهره برداری در معادن باید به روز شود و استفاده از تجهیزات جدید یک ضرورت است. وی تصریح کرد: در بحث ایمنی نباید هیچ کوتاهی در انجام وظایف صورت بگیرد و باید همواره اصول رعایت شود.

وی درباره عدم حمایت از کارگران در معادن خصوصی عنوان کرد: کارگران در حوادث ناشی از کار کاملا مورد حمایت هستند و در صورتی که کارفرما بخواهد حقوق و مزایای کارگری را قطع بکند، برخورد خواهیم کرد. شاکرمی گفت: قرار نیست کارگری که دچار حادثه شد را رها کنیم و وظیفه اصلی ما حمایت از کارگران است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید