Performancing Metrics

ارائه دو طرح برای تنظیم بازار به سران سه قوا | اتاق خبر
کد خبر: 421920
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1397 - 14:00
مسئول بسیج اصناف اعلام کرد
مسئول بسیج اصناف، بازار و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد که طرح توزیع کالاهای اساسی و ارزاق عمومی در اتاق اصناف و اتاق بازرگانی تصویب شده، به سران سه قوا آن را ارائه کرده‌ایم و برای اجرای آن در انتظار تصویب این طرح هستیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامرضا حسن پور شب گذشته در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اظهار کرد: طرح توزیع کالاهای اساسی و ارزاق عمومی را در این جلسه بررسی و تصویب کردیم که البته پیش از این در اتاق بازرگانی ایران هم تایید شده بود و برای اجرا در انتظار تصویب آن هستیم. چرا که بعضا مشاهده می‌شود دولت بودجه و اعتبار لازم را برای تامین کالا اختصاص داده است و کالا تامین شده اما توزیع آن درست انجام نمی‌شود. بنابراین این طرح را به سران سه قوا ارائه کردیم و امیدواریم برای اجرا به تصویب برسد.

وی افزود: هم اکنون بحث‌هایی مطرح می‌شود که دولت مقادیر زیادی از یک کالا را به یک استان تحویل می‌دهد، اما در توزیع به دست مردم نمی‌رسد که در این طرح یک سیستم الکترونیکی تعبیه کرده‌ایم تا هر کسی به حق خودش برسد و امکان سواستفاده وجود نداشته باشد.

حسن پور در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی یکی از عوامل گرانی گوشت قرمز را واسطه‌های بیش از حد و دست به دست شدن این محصول پروتئینی می‌داند، گفت: در این طرح همین کار را انجام داده‌ایم و واسطه‌ها را حذف خواهیم کرد، چرا که واحد صنفی باید با نظارت اتاق اصناف کالا را توزیع کند و اگر این طرح تصویب شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد و نشانه‌های تصویب آن به وجود آمده است، می‌توانیم بازار را کنترل کنیم.

مسئول بسیج اصناف گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که ارائه کرده‌ایم طرحی به نام «خدا روزی دهنده است» بوده که در این طرح می‌خواهیم کمپینی درست کنیم تا فروشندگان و واحدهای صنفی عرضه کننده کالا محصولات‌شان را با حداقل سود به مردم عرضه کنند و حتی در این کمپین دستمزدها و اجاره بهای واحدهای صنفی هم به حداقل ممکن برسد که فشار در این شرایط اقتصادی روی مردم کمتر شود.

حسن پور همچنین در مورد مکانیزم و چگونگی اجرای این طرح گفت: در این طرح واحدهای صنفی که به کمپین می‌پیوندند توسط بسیج اصناف در استان‌های مختلف شناسایی شده و قیمت‌ها و شرایط عرضه کالا توسط آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید این واحدهای صنفی با تابلویی که نشان می‌دهد آنها به این کمپین پیوسته‌اند به مردم معرفی می‌شوند و مردم می‌توانند از آنها برای خرید کالا استفاده کنند. در واقع در این دو طرح می‌خواهیم مسئولیت تنظیم بازار را به اتاق اصناف واگذار کنیم و این نهاد هم پاسخگوی وظایفش باشد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید