Performancing Metrics

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۷۱ پروژه در شهرهای جدید | اتاق خبر
کد خبر: 422977
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1397 - 11:10
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۵۸ هزار واحد مسکن مهر پرند و پردیس در مرحله نازک‌کاری قرار دارند گفت: از آغاز دهه مبارک فجر تا پایان سال، کلنگ‌زنی ۶۸ طرح و افتتاح ۱۰۳ پروژه از جمله تحویل ۲۸ هزار واحد مسکن مهر واقع در شهرهای جدید در دستور کار قرار

 

حبیب‌اله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت عمران شهرهای جدید به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان اسفندماه سال جاری برنامه افتتاح ۱۰۳ پروژه در شهرهای مختلف شامل ۲۹ مورد آماده‌سازی و محوطه‌سازی، ۱۸ فضای آموزشی، یک بزرگراه، ۱۶ بوستان، ۱۱ فضای فرهنگی و مسجد، یک آتش‌نشانی، ۱۱ فضای ورزشی، یک خط انتقال آب، چهار باب کلانتری، دو باب واحد تجاری، یک درمانگاه، سه پروژه مسکونی، پنج طرح روبنایی و زیربنایی به ارزش ۴۴۳ میلیارد تومان و هم چنین ۲۷ هزار و ۹۹۷ واحد مسکن مهر را در دستور کار قرار داد که طی هفته‌های اخیر این روند آغاز شده است.

وی افزود: هم‌چنین طی این ایام آغاز عملیات اجرایی ۶۸ پروژه به ارزش ۳ هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان شامل ۱۶ طرح آماده‌سازی و محوطه‌سازی، یک مرکز درمانی، یک تقاطع غیر همسطح، شش پارک و بوستان، چهار فضای فرهنگی و مسجد، ۱۳ فضای ورزشی، ۲۱ مرکز محله، یک پارکینگ، دو واحد تجاری، یک سرای ناحیه، یک مجتمع تجاری و خدماتی و یک پل انجام می‌شود.

۵۸ هزار مسکن مهر پردیس و پرند در مرحله نازک‌کاری

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که پرونده مسکن مهر شهرهای جدید در سال آینده بسته خواهد شد، ادامه داد: ۲۸ هزار واحد مسکونی که قرار است تا پایان سال جاری افتتاح شود با کلیه امکانات زیربنایی، روبنایی، انشعابات و نصبیات مطابق قرارداد تحویل خواهد شد. تیم فنی و عملیاتی شرکت عمران شهرهای جدید، پروژه‌های آماده افتتاح را بلوک به بلوک بازدید خواهند کرد و ایرادات احتمالی برطرف می‌شود. در هریک از شهرهای پردیس و پرند ۵۰۰۰ هزار واحد مسکونی افتتاح خواهد شد. بجز این ۱۰ هزار تعداد ۱۳ هزار واحد در پرند و حدود ۳۵ هزار مسکن پردیس در مرحله‌ی نازک‌کاری قرار دارد که جمعاً ۵۸ هزار واحد می‌شود و عمده آنها معطل نصب انشعابات و محوطه‌سازی هستند. به همین لحاظ از دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظار داریم اتصال انشعابات را تسریع کنند.

طاهرخانی با اشاره به انعقاد دو قرارداد بزرگ برای تأمین زیرساخت‌ها و مترو پردیس به ارزش ۱,۴۰۰ میلیارد تومان که طی روزهای اخیر انجام شد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شهر جدید پردیس ساکن هستند. از سوی دیگر با توجه به این‌که بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی برای پردیس تعریف شده پیش‌بینی می‌شود در آینده جمعیت پردیس به ۴۰۰ هزار نفر برسد که طبیعتاً نیازمند توسعه زیرساخت‌های کلان در این شهر هستند. خوشبختانه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ متروی پردیس صاحب بودجه مجزا شده و در نظر داریم این پروژه را به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار کنیم که طی چهار سال مترو به پردیس خواهد رسید.

به گفته وی، در شهر جدید پردیس عقب‌ماندگی جدی در خصوص زیرساخت‌ها و آماده‌سازی نسبت به واحدهای مسکونی دیده می‌شود که سال آینده این عقب‌ماندگی را جبران می‌کنیم.

جایگزین مسکن مهر کلنگ‌زنی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تولید و عرضه ۲۰۰ هزار مسکن مشارکتی توسط شهرهای جدید گفت: با توجه به اهداف وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تولید ۴۰۰ هزار مسکن تا سال ۱۴۰۰ از این تعداد عرضه ۲۰۰ هزار واحد به مجموعه شهرهای جدید محول شده که امسال ۶۷ هزار واحد را تعریف کرده‌ایم و به این هدف دست پیدا می‌کنیم. بخشی از این تعداد کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی تعداد باقی‌مانده نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید