Performancing Metrics

اولویتمان حفظ تولید موجود است | اتاق خبر
کد خبر: 423287
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1397 - 11:11
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ریاست جمهوری مبنی بر اینکه در شرایط امروز جامعه تولید و اشتغال موجود باید حفظ شود، گفت: اولویت و شاه‌بیت برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت حفظ تولید موجود است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کرمان، در جمع‌بندی سفر به استان کرمان، گفت: دیدار با صنعتگران استان، بررسی مسائل و مشکلات حوزه صنعت و همچنین ارائه راهکارها و پیگیری برخی امور از مهمترین برنامه‌های سفر به استان کرمان بود.  

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ریاست جمهوری مبنی بر اینکه در شرایط امروز جامعه تولید و اشتغال موجود باید حفظ شود، افزود: اولویت و شاه‌بیت برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت حفظ تولید موجود است.

رحمانی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی صنعتگران استان کرمان، تصریح کرد: مهمترین مشکلات مطرح شده در حوزه سرمایه در گردش و نقدینگی بود که مشکلات جدی در این حوزه وجود داشتو و باید پیگیری بیشتری برای حل این مشکل انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر همکاری بیش از پیش مسئولین استان و بانک‌ها با صنعتگران، خاطرنشان کرد: انصاف نیست واحدی که تمام زمینه‌ها و اسباب تولید را دارد فقط برای سرمایه در گردش معطل بماند.

رحمانی یادآورشد: بحث تامین مواد اولیه و تامین ارز واحدهایی که برای مواد اولیه نیازمند واردات هستند و همچنین استمهال تسهیلات بانکی و مالیاتی از دیگر خواسته‌هایی بود که از سوی صنعتگران استان کرمان مطرح شد و باید پیگیری شود.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده در شهرستان شهر بابک، تصریح کرد: پروژه اسید معدن مس ایجو بیش از 95 درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود و برای نخستین بار صنعت مس را صنعت سبز می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پروژه معدن مس ایجو از جمله کارهایی است که سرمایه‌گذاری کلانی در آن انجام شده، لذا به دنبال این هستیم که صنعت ما مغایرتی با محیط زیست نداشته باشد بنابراین در مس خاتون‌آباد هم مشابه همین پروژه راه‌اندازی می‌شود.

رحمانی با تشریح برنامه های سفر دو روزه خود به استان کرمان و کلنگ زنی چندین پروژه معدنی در شهرستان شهربابک، گفت: بخش خصوصی باید با حضورشان در صحنه، معادن کوچک را فعال کنند که نمونه آن را امروز در شهرستان شهربابک مشاهده کردیم، لذا این مسئله توان و مدیریت مردمی را می‌طلبد.

وی یادآورشد: پرداخت 15 درصد از درآمد حاصل از حقوق دولتی معادن استان کرمان نسبت به سال‌های قبل مطلوب‌تر شده و پیگیری خواهد شد تا پرداخت این مبلغ افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید