Performancing Metrics

قیمت نفت از رکورد های ۲۰۱۹ پایین آمد | اتاق خبر
کد خبر: 423330
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1397 - 21:25
رشد تولید نفت آمریکا و کند شدن اقتصاد جهانی روند رو به رشد قیمت‌ها، که با کاهش تولیدات اوپک شکل گرفته بود را خنثی کرد و قیمت نفت از رکوردهای ۲۰۱۹ خود فرو نشست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز چهارشنبه، رشد تولید نفت آمریکا و کند شدن اقتصاد جهانی روند رو به رشد قیمت‌ها، که با کاهش تولیدات اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، شکل گرفته بود را خنثی کرد و قیمت نفت از رکوردهای ۲۰۱۹ خود فرو نشست.
 
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، که در ابتدای معاملات امروز به رکورد سال ۲۰۱۹، یعنی ۵۶.۳۹ دلار، رسیده بود، تا ساعت ۱۴:۵۰ به وقت تهران، با ۲۹ سنت یا ۰.۵۱ درصد افت نسبت به قیمت بسته شده دیشب، به ۵۶.۱۶ دلار رسید.
 
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۱۴:۵۰ به وقت تهران، با ۳۵ سنت یا ۰.۵۳ درصد افت، به ۶۶.۱۰ دلار رسید، که همچنان فاصله کمی با قیمت ۶۶.۸۳ دلار روز دوشنبه، که رکورد ۲۰۱۹ این شاخص است، دارد.
 
بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریباس در یادداشتی به مشتریان خود نوشت: با توجه به کاهش تولیدات اوپک، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت برای تا ۳ماهه سوم ۲۰۱۹ رشد کند و تا آن موقع قیمت میانگین برنت ۷۳ دلار و دابلیوتی‌آی ۶۶ دلار خواهد شد.
 
قیمت نفت همچنین با تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا، دو تولیدکننده بزرگ اوپک، تقویت شده است.
 
اما آن‌چه قیمت‌های نفت را پایین آورد انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر این بود که تولید نفت شیل این کشور به رکورد تاریخی ۸.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.
 
عامل دیگر کاهش قیمت‌ها، کند شدن اقتصادهای جهان است. یکی از نشانه‌های هشداردهنده کند شدن اقتصادهای آسیایی این است که بانک‌های مرکزی این منطقه، از ژاپن گرفته تا استرالیا، دوباره به سیاست تسهیل فضای مالی (نرخ بهره پایین) روی آورده‌اند.
 
انتهای پیام/
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید