Performancing Metrics

راحت می‌گیریم! | اتاق خبر
کد خبر: 423621
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1397 - 21:21
عربستان خطاب به ترامپ:
وزیر انرژی عربستان سعودی در اظهاراتی که پاسخ مستقیم به انتقادهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود اظهار کرد که اوپک یک رویکرد حساب شده برای کاهش عرضه در پیش گرفته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خالد الفالح در سمپوزیوم اوپک در ریاض زمانی که از وی درباره توئیت جدید رئیس جمهور آمریکا سوال شد، به شبکه سی ان بی سی گفت: ما کاهش تولید را راحت می‌گیریم. ۲۵ کشور رویکرد بسیار تدریجی و حساب شده‌ای را در پیش گرفته‌اند و همان طور که نیمه دوم سال گذشته ثابت کرد، ما به ثبات بازار نفت در وهله نخست و بیش از هر چیز دیگری علاقه‌مندیم.

ترامپ روز دوشنبه در جدیدترین سری از پیام‌های توییتری خود خطاب به اوپک از این گروه خواست کاهش تولید خود را تسهیل کند و نسبت به بالا رفتن قیمت نفت هشدار داد.

وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: ما به اظهارات رئیس جمهور آمریکا گوش داده و نگرانی‌های وی درباره مصرف کنندگان را درک می‌کنیم و به همه اطمینان می‌دهیم که به همان اندازه که به منافع تولیدکنندگان توجه داریم به منافع اقتصاد جهانی و مصرف کنندگان سراسر جهان نیز توجه داریم.

آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۸ به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شد.

گروه اوپک پلاس که شامل گروهی از تولید کنندگان اوپک و غیر اوپک است در اواخر سال میلادی گذشته موافقت کرد تولید خود را در نیمه اول امسال ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کند. این کاهش تولید موفق نشد قیمت نفت برنت را به سطح قیمت اکتبر گذشته که بیش از ۸۴ دلار در هر بشکه بود برساند با این حال تا حدودی بخشی از ریزش قیمتی که تا اواخر دسامبر متحمل شده بود را جبران کرد و نفت برنت هفته گذشته تا رکورد ۶۷.۱۸ دلار صعود کرد.

توئیت هفته جاری ترامپ باعث سقوط چشمگیر قیمت نفت در روز دوشنبه شد اما در روز سه شنبه قیمت‌های نفت تحت تأثیر ادامه پایبندی به کاهش تولید اوپک ثبات یافت. عربستان سعودی تاکنون عمده بار کاهش تولید را به دوش کشیده و قصد دارد تولید خود را در مارس ۵۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش دهد.

گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون اینکه آیا گروه اوپک پلاس در نشست اخیر خود در آوریل درباره کاهش بیشتر تولید تصمیم‌گیری خواهد کرد وجود دارد. توافق کاهش تولید که در دسامبر منعقد شد، قرار است تا ژوئن ادامه پیدا کند و با این حال فالح اظهار کرد که احتمال تمدید مدت این توافق وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید