Performancing Metrics

زرنگی کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های نفتی | اتاق خبر
کد خبر: 424183
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1397 - 13:37
یک پنل کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود اعلام کرد برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک کره شمالی تغییر نکرده، اما این کشور با انتقال غیرقانونی فزاینده نفت و زغال سنگ از طریق کشتی به کشتی، قطعنامه‌های سازمان ملل را به چالش کشیده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: استراتژی قاچاق برای شکستن ممنوعیت‌های صادراتی، تحریم‌های اخیر سازمان ملل متحد را بی‌اثر کرده و به کره شمالی اجازه داده محصولات نفتی و نفت خام و همچنین زغال سنگ بیشتری وارد کند.

کره شمالی در سال ۲۰۱۷ از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به آزمایش‌های موشک بالستیک و هسته‌ای کم سابقه این کشور تحریم شد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بانک‌های جهان و شرکت‌های بیمه همچنان پرداخت‌ها برای کره شمالی را تسهیل کرده و پوشش بیمه برای کشتی‌هایی فراهم می‌کنند که در انتقال غیرقانونی محصولات نفتی از طریق کشتی به کشتی و همچنین انتقال زغال سنگ از کشتی به کشتی مشارکت دارند.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، کره شمالی از تکنیک‌های پیشرفته و مبتکرانه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند که شامل دستکاری سیستم‌های فرستنده AIS کشتی، تغییر ظاهر نفتکش‌ها، تغییر نام غیرقانونی و سایر اشکال کلاهبرداری، انتقال غیرقانونی و استفاده از کشتی‌های بیشتر برای انتقال مواد میان کشتی‌ها است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کارشناسان سازمان ملل همچنین اظهار کردند کره شمالی تحریم‌های تسلیحاتی را نقض کرده و از طریق واسطه‌های خارجی، تسلیحات کوچک و سلاح‌های سبک و سایر تجهیزات نظامی را به حوثی‌های یمن و همچنین به لبنان و سودان می‌رساند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید