Performancing Metrics

روسیه می‌تواند برترین تولیدکننده گاز طبیعی جهان شود | اتاق خبر
کد خبر: 424248
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1397 - 21:46
مدیرعامل شل:
مدیرعامل غول انرژی انگلیسی-هلندی انرژی، شل، می‌گوید: روسیه با دارا بودن بزرگترین ذخایر گاز کره زمین، می‌تواند به تولیدکننده شماره یک این سوخت در جهان تبدیل شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بن ون بیوردن، مدیرعامل غول انرژی انگلیسی-هلندی انرژی، شل، می‌گوید: روسیه با دارا بودن بزرگترین ذخایر گاز کره زمین، می‌تواند به تولیدکننده شماره یک این سوخت در جهان تبدیل شود.

تقاضای گاز طبیعی در جهان با سرعت بالایی در حال رشد است، چراکه گرایشی جهانی برای کنار گذاشتن زغال‌سنگ در تولید برق و استفاده از منابع موجود دیگر، مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، به وجود آمده است.

ون بیوردن، در مقاله‌ای برای ریا نوستی، می‌نویسد: شانس روسی در این زمینه خیلی بالاست. او تاکید کرد این کشور بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی جهان است.

او گفت: روسیه دومین تولیدکننده بزرگ گاز در جهان است، اما می‌تواند اولین باشد. در ۲۰ سال گذشته شرکت شل همکاری‌های بزرگی با روسیه داشته است که این شامل خط‌لوله نورداستریم۲ و تأسیسات ال‌ان‌جی ساخالین ۲ می‌باشد، اما ۲۰ سال آینده با توجه به دانش و تجربه روسیه، بسیار پربارتر خواهد بود و فقط باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

طبق اعلام وزارت انرژی روسیه، در سال ۲۰۱۸ روسیه ۷۲۵.۱۷ میلیارد متر مکعب گاز تولید کرد که پس از آمریکا با ۸۶۱.۵ میلیارد متر مکعب (طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا)، رتبه دوم تولید جهان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید