Performancing Metrics

ارتقای ۲۰ رتبه‌ای دولت الکترونیک | اتاق خبر
کد خبر: 424451
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1397 - 19:32
اقدامات آی‌سی‌تی سال ۹۷ از زبان وزیر ارتباطات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرح فعالیت‌های صورت‌گرفته درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالی که گذشت، گفت: ۶۷میلیون ایرانی امروز می‌توانند ازخدمات پهن‌باند استفاده کنند ودر سال ۱۳۹۷ تعداد اپلیکیشن‌های توسعه‌داده‌شده به ۲۵۰هزار اپلیکیشن رسیده است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار یک ویدئو در اینستاگرام خود، اقدامات انجام‌شده در سال ۱۳۹۷ را تشریح کرد. او با بیان اینکه در سالی که گذشت، تلاش زیادی کردیم برای اینکه زیرساخت‌های اولیه و لازم را فراهم بیاوریم، گفت: شهرهای ما همه به نسل سه و چهار متصل شده و امکان دسترسی پرسرعت برای همه فراهم شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حدود ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در ایران، ۶۶ درصدشان امروز به خدمت پهن‌باند متصلند. ۶۷ میلیون ایرانی امروز می‌توانند بدون هیچ مشکلی از خدمات پهن‌باند استفاده کنند و ایران در عرصه تعداد کاربران پهن‌باند در سال ۱۳۹۷ از تمام کشورهای منطقه پیش افتاد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تلاش زیادی برای تحقق دولت الکترونیکی انجام شد، افزود: هرچند از نقطه مطلوب فواصل زیادی داریم اما آن چیز مهمی که رخ داد این بود که ما به شهادت مؤسسات بین‌المللی که رتبه‌بندی می‌کنند، موفق شدیم در توسعه دولت الکترونیک ۲۰ پله ارتقا دهیم. این در حالی است که در برنامه ششم توسعه اشاره شده که ما باید در طول برنامه ۳۰ رتبه جایگاه ایران را ارتقا ببخشیم و این پیشرفت قابل قبول و چشمگیری بود هرچند باید تلاش بسیار بیشتری کنیم، زیرا دولت الکترونیک ضرورت توسعه ایران اسلامی است.

جهرمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه فضایی، بیان کرد: در حوزه فضایی هم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شد. زحماتی که دانشمندان فضایی ما کشیده بودند در ۱۰ سال عملیاتی شد، هرچند در قرار دادن ماهواره در مدار توفیق نهایی را به دست نیاوردیم، اما این تلاش‌ها همچنان مداوم خواهد بود. زیرساخت‌های لازم زنجیره فضایی ما از آزمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های زمینی‌مان آماده شد و برای در مدار قرار گرفتن دو ماهواره ما تلاش شد و اگر خدا بخواهد این دستاورد و زحمت جوانان ایران به نتیجه نهایی خواهد رسید.

توسعه ۲۵۰ هزار اپلیکیشن در سال ۹۷

وی در ادامه با تاکید بر رشد اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته در کشور اظهار کرد: در حوزه توسعه خدمات هم جوانان ایرانی زحمت زیادی کشیدند. در سال ۱۳۹۲ ما ۴۸۰ اپلیکیشن توسعه داده‌شده توسط تیم‌های ایرانی داشتیم و تجربه کردیم، در سال ۱۳۹۶ این آمار به ۱۳۰ هزار برنامه رسید و در طول تنها سال ۱۳۹۷ این عدد به ۲۵۰ هزار اپلیکیشن رسید. این معنایش این است که در طول یک سال معادل کل آن چیزی که در چهار سال گذشته توسعه داده شده بود، توسعه دادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بیان کرد: در گوشه گوشه ایران که سفر داشتیم و با جوانان دیدار کردیم، جنب‌وجوشی برای نهضت توسعه خدمات و ارائه خدمات در تحول دیجیتال به سایر مردم و به هم‌نوعانشان وجود داشت و یک شور و شوق و یک انرژی وصف‌ناشدنی را می‌شد در آنها دید.

جهرمی در انتها خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌های بسیار بزرگی است که کشور ما از آن برخوردار است که علی‌رغم همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ما وضع شده، با سند راهبردی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و مصوباتی که شورای عالی فضای مجازی داشت، مسیر توسعه کشور در این حوزه به خوبی پیش رفت و رشد چشمگیری را از خود نشان داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید