Performancing Metrics

شناسایی و ابلاغ گسل‌های ۵ شهر | اتاق خبر
کد خبر: 424554
تاریخ انتشار: 3 فروردین 1398 - 15:20
وزارت راه اعلام کرد:
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در سال گذشته گسل‌های اصلی، متوسط و فرعی پنج شهر شناسایی و ابلاغ شدند، گفت: در سال جاری این‌کار ادامه پیدا خواهد کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به تشریح اهم فعالیت‌های آن مرکز در سال جدید پرداخت و گفت: تکمیل و انتشار موادی از مقررات ملی ساختمان که به اتمام نرسیده‌اند، ویرایش جدید آئین نامه ۲۸۰۰ و همچنین بخشی از مقررات بتن ایران که با سازمان برنامه و بودجه و انجمن بتن در دو بخش مصالح و سازه در دست انجام است از جمله موارد جاری مرکز است که نهایی خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: در خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس تکلیفی که وزیر راه و شهرسازی برعهده مرکز نهاد و بر مبنای آن شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی موظف شدند تا بین یک تا پنج درصد بودجه خود را به تحقیقات اختصاص دهند، جلساتی را با سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه انجام دادیم و موضوعات تا حدودی نهایی شدند.

شکرچی‌زاده اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در سال جاری بسیار قوی‌تر از سال گذشته برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی که می‌تواند به افزایش کارایی در دستگاه‌های اجرایی بینجامد موضوعات را پیش برده و دنبال کنیم.

وی همچنین درباره موضوع کاهش خطرپذیری شهرها در مقابل زلزله نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات مرکز تحقیقات پرداخت و اعلام کرد: در سال گذشته گسل‌های اصلی، متوسط و فرعی پنج شهر شناسایی و ابلاغ شدند. در سال جاری این‌کار ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم با همکاری استان‌ها و معاونت معماری و شهرسازی موضوع تدقیق گسل سایر شهرها به نتیجه برسد.

شکرچی‌زاده افزود: شناسایی گسل‌های شهرهای مختلفی همچون زنجان، تبریز و شیراز آغاز شده است و انتظار می‌روند که در سالجاری بخش مهمی از آنها به نتیجه برسد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص اقدامات آن مرکز در حوزه راه نیز به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: فاز یک سیستم مدیریت روسازی راه‌ها PMS در سال گذشته به اتمام رسید و فاز دوم آن آغاز شده است. امیدواریم بر اساس قراردادی که با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منعقد کرده‌ایم فاز دوم سیستم مدیریت روسازی راه‌ها که با هدف افزایش بهره‌وری در زمینه راهداری است در سالجاری به اتمام برسد.

وی انجام پروژه سیستم مدیریت روسازی راه‌ها را مرهون همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک مرکز و بخش خصوصی برشمرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید