Performancing Metrics

تقویت دلار در معاملات جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 424734
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1398 - 15:10
با افزایش بازدهی اوراق قرضه بلند مدت وزارت خزانه‌داری آمریکا، دلار در برابر بسیاری از همتایان دست به پیشروی زد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در معاملات روز چهارشنبه بازارهای جهانی، با رسیدن بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۲.۴۱۷ درصد و فاصله گرفتن آن از سطوح پایین ۱۴ ماه اخیر، ارزش دلار بار دیگر افزایش یافت؛ به گونه‌ای که شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را می‌سنجد با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۶.۷۶۵ واحد رسید.

بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری از حدود نیم قرن پیش به عنوان یکی از شاخص‌های پیش نگر اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود و کاهش شدید آن در روزهای اخیر، نگرانی از احتمال وقوع رکود در بین معامله گران را افزایش داده بود.

در معاملات امروز یورو با عقب نشینی ۰.۴ درصدی به ازای ۱.۱۲۷۴ دلار مبادله شد تا بار دیگر به کانال ۱.۱۲ دلاری سقوط کند. از زمان انتشار آمار مربوط به وضعیت تولید اقتصاد آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی است، یورو در موقعیت متزلزلی قرار گرفته است. هم چنین دلار در برابر ین ژاپن ۰.۱۵ درصد عقب نشست و به ۱۱۰.۴۷۵ ین رسید.

از سوی دیگر اما به دلیل بحران سیاسی در انگلیس و اختلاف مجلس و دولت این کشور بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا که به سلب اختیار هدایت روند مذاکرات از دولت توسط مجلس منجر شد، ارزش پوند در برابر دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و هر پوند به ازای ۱.۳۲۱۵ دلار مبادله شد. قرار است مجلس انگلیس امروز در خصوص راه‌های ممکن برای برگزیت رأی‌گیری کند.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای ۶۸.۹۰۹۸ روپیه هند، ۱.۴۰۷۷ دلار استرالیا، ۱.۳۳۹۷ دلار کانادا، ۱.۳۵۳۷ دلار سنگاپور، ۰.۹۹۵۸ فرانک سوئیس، ۴.۰۷۷۳ رینگت مالزی و ۶.۷۱۵۶ یوان چین مبادله شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید