Performancing Metrics

تبعات خرید آپارتمان در کشورهای همسایه | اتاق خبر
کد خبر: 424775
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1398 - 14:57
رئیس اتحادیه املاک هشدار داد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که کشورهای همسایه که با تبلیغات گسترده درصدد فروش آپارتمان به ایرانیان هستند، هیچ نوع اقامتی نمی‌دهند گفت: جدیدترین نمونه شکست خورده در این زمینه، به گرجستان مربوط می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر تجربه خرید آپارتمان توسط اتباع ایرانی در کشورهای همسایه همواره با شکست مواجه شده که جدیدترین نمونه به گرجستان مربوط می‌شود. در سال‌های گذشته بیروت، دوبی و کویت مطرح بود که دیدیم چقدر ایرانی در این مناطق ورشکست شدند و در حال حاضر برخی از ایرانیان به علت ورشکستگی در زندان‌های این کشورها هستند.

وی افزود: اخیراً نیز پس از آنکه گرجستان را مقصد ایرانیان معرفی و عده‌ای از ایرانیان در این کشور اقدام به خرید آپارتمان کردند، مجلس گرجستان مصوب کرد که خرید و فروش آپارتمان به اتباع کشورهای اطراف ممنوع است. هم اکنون ملک‌های ایرانی‌ها روی دستشان مانده و خود گرجستانی‌ها هم آن را نمی‌خرند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: ترکیه و قبرس با وعده اقامت، تبلیغات زیادی برای فروش آپارتمان و ویلا انجام می‌دهند که دروغ است؛ زیرا در ترکیه دو سند ارائه می‌دهند که شرط ارائه سند اصلی، استقرار در آن خانه است، استقرار دائم نیز مستلزم دریافت اقامت است، لذا هیچگاه این هدف محقق نمی‌شود.

به گفته خسروی، هیچ کدام از کشورهای منطقه، اقلیم چهار فصل ایران را ندارند و اتباع این کشورها به آب و هوای ایران غبطه می‌خورند. لذا به هموطنان توصیه می‌کنم پولی را که در خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند که ریسک آن بسیار بالاست، در کشور خودمان هزینه کنند تا هم شغل ایجاد شود و هم کشور را بسازیم. منافع آن هم به ملت ایران می‌رسد.

ارائه تخفیف به اعضا در صورت کمک به سیل زدگان

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین درباره برنامه صنف برای کمک‌رسانی به هموطنان سیل زده گفت: اعضای اتحادیه صنف مشاوران املاک که در کمک‌رسانی به سیل زدگان اخیر مشارکت نقدی کنند، می‌توانند با ارسال تصویر فیش واریزی خود به حساب ۹۹۹۹۹ و ۳۳۳۳ بانک ملی از تخفیف ٣٠ درصدی حق عضویت بهره‌مند شوند. اعضای سایر استان‌ها نیز می‌توانند در صورت مشارکت نقدی با ارسال تصویر فیش واریزی خود از هدایای ویژه این اتحادیه و همچنین تخفیف در مالیات مربوطه بهره مند گردند.

وی همچنین اظهار کرد: اگر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که وزیر راه و شهرسازی عنوان کردند در سال جاری عملیاتی شود، تأثیر مهمی در رونق بازار مسکن خواهد داشت و بخش خصوصی نیز برای ساخت و ساز ترغیب می‌شود که امیدواریم مشوق‌ها و تسهیلات مناسبی در این زمینه ارائه شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، هر نوع طرح مالیاتی برای بازار مسکن را تورم‌زا دانست و گفت: اگر مالیات بر روی مسکن اعمال شود، سازندگان و فروشندگان مجبورند آن را از مشتری بگیرند و منجر به افزایش قیمت می‌شود.

خسروی درباره مقایسه مسکن با بازارهای رقیب گفت: امنیتی که در مسکن است در بازارهای سکه و ارز وجود ندارد. مثال معروفی در این زمینه است که می‌گوید زمین بخر که دزد روی آن راه برود اما نتواند بدزدد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید