Performancing Metrics

سرمایه اولیه راه‌اندازی کسب‌وکار خرد چقدر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 424891
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398 - 19:55
قطعا آغاز هر کسب‌وکاری به سرمایه اولیه نیاز دارد که این سرمایه برای تهیه واحد صنفی، تجهیزات مورد نیاز و کالا و خدمات قابل‌عرضه هزینه می‌شود؛ در این باره، روسای اتحادیه‌های مختلف در پاسخ به این سؤال که سرمایه اولیه راه‌اندازی هر صنف چه میزان است، پاسخ داده

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حوزه تولید و تجارت در دل خود ارتباط تنگاتنگی با حوزه اصناف یا همان خرده‌فروشی و عمده‌فروشی کالاهای مختلف دارد که با توجه به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید، این حوزه نقش قابل‌توجهی را ایفا می‌کند، اما در این حوزه، برای آنکه کسب‌وکار متولد و به بلوغ اقتصادی برسد، به پیش‌شرط‌ها و اقدامات خاصی نیاز دارد که بخش قابل‌توجهی از این پیش‌شرط‌ها به سرمایه در گردش و سرمایه اولیه افراد مرتبط است، در گزارش قبلی به این سوال مبنی بر آنکه اصناف برای کسب‌وکار خود نیاز به وام و تسهیلات بانکی دارد یا خیر که بنا بر حوزه و شرایط فعالیت هر صنف و کسب‌وکاری به این سوال پاسخ داده شد.

حال جای سوال دارد که اصناف برای راه‌اندازی یک واحد صنفی در قالب خرده‌فروشی و عمده‌فروشی به چه میزان سرمایه اولیه نیاز دارند که رؤسای برخی از اتحادیه‌ها به این مهم پاسخ داده‌اند.
محمدمهدی میرمهدی- رئیس اتحادیه فناوران رایانه - در پاسخ به این سوال گفت: برای فعالیت در صنف فناوران رایانه باید به این نکته توجه شود که اعتبار صنفی و تجربه بسیار مهم است که اگر فردی در این صنف آشنا بوده، نیاز به سرمایه اولیه قابل‌توجهی ندارد و تنها باید محل صنفی تهیه کند و با توجه به اعتبار خود می‌تواند سفارش گذاری و خرید انجام دهد اما اگر در این صنف به‌اصطلاح خاک نخورده باشد، باید حداقل ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه داشته باشد.

اما عباس شمیرانی- رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید - در این رابطه اعلام کرد: این صنف در سطح شهر به دو گروه خرده‌فروشان و اراده دهنده خدمات تقسیم می‌شوند که در حوزه تعمیرات و خرده‌فروشی در سطح محلات، بدون در نظر گرفتن مکان فعالیت، سرمایه اولیه‌ای در حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود و این در حالی است که برای فعالیت در صنف فروشندگان کلید، قفل و دستگیره ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز است.

در این میان کوتاه‌ترین پاسخ از سوی قاسم قربانی خواه - رئیس اتحادیه مؤسسات توریستی و خودرو کرایه - ارائه شد، وی معتقد است تنها هزینه یا سرمایه اولیه برای راه‌اندازی یک واحد آژانس خودرو تنها هزینه واحد صنفی است که اکثر واحدهای صنفی زیرمجموعه اتحادیه به‌صورت اجاره‌ای تهیه شده است. البته به نظر می‌رسد برای واحدهایی که به اجاره خودروهای لوکس که عموماً برای عروسی اجاره داده می‌شوند، هزینه قابل‌توجهی باید در نظر گرفته شود.
قربانی خواه تأکید کرد: برای راه‌اندازی یک واحد صنفی آژانس باید یک واحد ۲۴ متری با ۶۰ متر پارکینگ در نظر گرفته شود.

همچنین بهروز میلانی از اتحادیه تزئینات داخل ساختمان شهرستان تهران - گفت: مهارت، آگاهی و علم رنگ‌شناسی و ایجاد تناسب میان مؤلفه‌های طراحی داخلی ساختمان از مهم‌ترین سرمایه‌ها در این صنف است. این فعالیت شغلی تخصصی بوده که باید نگاه طراحانه در ارائه خدمات و اطلاعات فروشندگان و صاحبان صنف وجود داشته باشد، زیرا خریدار بیش از آنکه نیاز به جنس و کالای باکیفیت داشته باشد، نیاز به مشاور دارد.
وی بیان کرد: در مجموع با توجه به آنکه در این صنف کسب‌وکار بر پایه سفارش‌گذاری مشتریان حرکت می‌کند، نیاز به سرمایه قابل‌توجهی ندارد و تنها با ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌توان در این صنف قدم گذاشت.

با این تفاسیر می‌توان گفت که نیاز ابتدایی آغاز هر کسب‌وکاری تجربه، دریافت آموزش‌های ابتدایی و به‌روزرسانی علمی فعالان صنفی است و بعد از آن با کسب اعتبار در هر بازاری می‌توان از اعتبار خود استفاده کرد و سرمایه نسبی که شاید در حد قیمت یک پراید است، کسب‌وکار مناسب را راه‌اندازی کرد. اما نباید فراموش کرد که هر صنف به سرمایه اولیه خاص به خود را دارد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید