Performancing Metrics

شرط سر کار ماندن کارگران | اتاق خبر
کد خبر: 425610
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1398 - 09:41
یک کارشناس حوزه کار بر این باور است که امنیت شغلی کارگران در گرو پایداری شغل است و اگر می‌خواهیم کارگران سر کار بمانند، باید بنگاههای اقتصادی را حفظ و امنیت شغلی نیروی کار را تضمین کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اکبر لبافی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی حاضر آن چیزی که اهمیت دارد، حفظ اشتغال موجود و دوام و بقای بنگاه‌های اقتصادی است تا شاغلان به جمعیت بیکاران اضافه نشوند و تولید داخلی آسیب نبیند.

وی ادامه داد: شرایط حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی باید در چارچوب بهبود فضای کسب و کار، تقویت و ارتقا داده شود چون شرط بقای کارگران و باقی ماندن آنها سرکار این است که به سمت حفظ بنگاه‌ها برویم.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: در حال حاضر باید بیش از پیش از کارآفرینان و تولیدکنندگان حمایت کنیم و این حمایت اگر در قالب اعمال تخفیف‌های بیمه‌ای و معافیت‌های مالیاتی و کاهش عوارض و هزینه‌های تولید باشد مؤثرتر است تا فشار بر بنگاه‌های اقتصادی به حداقل ممکن برسد و پایداری نیروی کار در کنار ماندگاری کارگاه حفظ شود.

لبافی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش حداقل دستمزد کارگران کفاف هزینه‌های معیشتی آنها را می‌دهد؟ گفت: طبعاً حفظ قدرت خرید کارگران و تأثیرگذاری افزایش دستمزد بر معیشت خانوارهای کارگری بستگی به قیمتهای کف بازار دارد. در صورتی که قیمت‌ها متعادل شود و امکان خرید کارگران نسبت به سال گذشته تقویت شده باشد قطعاً افزایش مزد پاسخگو خواهد بود.

به گفته وی چنانچه نتوانیم قیمت‌ها را متعادل و ثبات را به بازار برگردانیم در آن صورت افزایش مزد در زندگی کارگران ملموس نخواهد بود.

شورای عالی کار اسفند ماه سال گذشته حداقل دستمزد کارگران را ۳۶.۵ درصد افزایش داد که در پی این افزایش، پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید