Performancing Metrics

تبادل ۳۹ هیات اقتصادی میان ایران و عراق | اتاق خبر
کد خبر: 426010
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1398 - 18:52
در سال ۹۷ صورت گرفت
رایزن بازرگانی ایران در عراق از اعزام و پذیرش ۳۹ هیات اقتصادی بین ایران و عراق در سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ناصر بهزاد با اشاره به اهمیت مواجه مستقیم فعالان اقتصادی ایران و عراق برای پیگیری روابط تجاری و بسترسازی همکاری‌های فیمابین، اظهار کرد: در طی سال ۱۳۹۷ مجموعاً ۳۹ هیأت شامل ۱۹ هیأت تجاری و بازاریابی از بخش خصوصی و ۲۰ هیأت اقتصادی رسمی با مشارکت ۷۲۰ نفر از فعالین بخش‌های مختلف دو کشور در قالب اعزام و پذیرش بین ایران و عراق فعالیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: عراق به عنوان مقصد برتر صادراتی ایران از ظرفیت‌های متنوع و رو به رشدی برخوردار است که هیأت‌های مذکور عمدتاً با هدف پیگیری توسعه روابط، هم‌افزایی، افزایش همکاری و تقویت روابط بین بخشی برای ارتقای صادرات غیر نفتی و رشد مناسبات اقتصادی دو کشور در حوزه کالا و خدمات مبادله شده است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: از نتایج بارز هیأت‌های مذکور می‌توان به عقد قراردادهای تجاری میان شرکت‌های بخش خصوصی، بازاریابی محصولات ایرانی، اعطای نمایندگی و دفتر فروش، آشنایی با ظرفیت‌های متقابل، توسعه خدمات گردشگری، افزایش ۵۰ درصدی صادرات ایران به عراق، بررسی میدانی چگونگی مشارکت صنایع در همکاری‌های مشترک و تسهیل اقدامات فیمابین اشاره کرد.

بهزاد اضافه کرد: ترکیب هیأت‌های مذکور ۱۵ درصد دولتی و ۸۵ درصد از بخش خصوصی بوده که در مقایسه با سال ۹۶ به میزان ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

وی همچنین درباره دستاوردهای سفر ریاست جمهور و هیأت همراه به عراق، گفت: تفاهمات انجام شده در این سفر در بخش‌های مختلف انرژی، صنعت، تجارت، کنسولی، زیرساختی، بانکی و… بود که توانست علاوه بر گشودن فصل جدیدی در رابطه ایران با عراق موجب هموار شدن فعالیت بخش خصوصی شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید