Performancing Metrics

وام اشتغال ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 426292
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1398 - 21:48
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبرداد
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات به ۲۳ هزار طرح اشتغال پرداخت شده و ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اصغر نورالله زاده در یک نشست خبری اظهار کرد: این میزان اعتبار به حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ طرح اختصاص یافته و دستکم در ۲۳ هزار روستای کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به اختصاص منابع صندوق توسعه ملی و مشارکت بانک‌ها در طرح اشتغال روستایی ابراز امیدواری کرد: با اختصاص حجم دو برابری تسهیلات حداکثر تا سقف ۲,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی تا پایان سال ۹۸ پرداخت شود.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، فرایند تخصیص وام با هدف تکمیل زنجیره ارزش بخش کشاورزی بوده و صندوق کارآفرینی امید روی طرح‌هایی متمرکز شده که ۷۰ درصد آن در حوزه فرآوری و بسته بندی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده بوده است.

به دنبال ماندگاری روستاییان و پایداری مشاغل هستیم

نوراله زاده تاکید کرد: هدف ما از پرداخت وام اشتغال روستایی، کمک به ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و پایداری کسب و کارها بوده است.

وی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری با وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: سال گذشته در حوزه جوانان با وزارت ورزش و جوانان وارد تعامل شدیم و بر اساس آن ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه جوانان در استان‌های مختلف کشور پرداخت کردیم که امسال در میلاد حضرت علی اکبر (ع) با حضور وزیر ورزش و جوانان از طرح‌های مذکور به طور همزمان بهره برداری شد.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأمین مالی صندوق، حداقل در ۴۰۰ شهرستان یک باشگاه ورزشی راه اندازی شده تا از این طریق هم به سلامت روح و جسم جوانان و پر کردن اوقات فراغت آنها کمک کرده و هم زمینه اشتغالزایی را به وجود آوریم چرا که ورزش موجب می‌شود جوانان کمتر به سمت آسیب‌های اجتماعی حرکت کنند.

تأمین منابع اشتغال جوانان از محل مالیات‌ها

نوراله زاده تاکید کرد: محل تأمین منابع مورد نیاز متصل به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ است که به موجب آن ۵۰ درصد ۲۹ صدم مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ۹۸ به اشتغال جوانان اختصاص پیدا کرده است و امیدواریم با ظرفیت بیشتری در سال جاری این هدف را محقق کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از سیل زدگان اشاره کرد و گفت: به میزان ۸۰۰ میلیون تومان اقلام و کالاهای ضروری سیل زدگان و آسیب دیدگان را با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و هلال احمر تأمین اعتبار کردیم و بین ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان وام در اختیار استان‌های معین قرار دادیم تا به توسعه کسب و کارهای روستایی منجر شود.

بیشترین میزان خسارت سیل مربوط به لرستان است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیشترین خسارت وارده در اثر سیل را مربوط به استان لرستان دانست و گفت: صد درصد کسب و کارهایی که از ما وام گرفته بودند در لرستان در اثر سیل تخریب شدند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بلافاصله وارد عمل شده و آنها را مورد حمایت مالی قرار دادیم. در مناطق زلزله زده کرمانشاه نظیر سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی هم کسب و کارهایی که از بین رفته بودند با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار حمایت کردیم که در حال حاضر کسب و کارهایی که در این مناطق راه اندازی شده رضایت خاطر مردم را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید