Performancing Metrics

رشد مشاغل آمریکا شدت گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 426522
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1398 - 20:52
رشد وال‌استریت تحت تاثیر گزارش مشاغل؛
در ماه آوریل، رشد مشاغل آمریکا افزایش یافت و نرخ بیکاری به پایین‌ترین میزان خود در حدود نیم قرن اخیر رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در ماه آوریل، رشد مشاغل آمریکا افزایش یافت و نرخ بیکاری به پایین‌ترین میزان خود در حدود نیم قرن اخیر رسید.

این نشان می‌دهد حتی با وجود کمرنگ شدن تأثیر مشوق‌های اقتصادی نظیر کاهش مالیات جمهوری‌خواهان و هزینه‌کردهای بالای دولت، فعالیت‌های اقتصادی همچنان قدرتمند هستند.

اداره کار آمریکا در جدیدترین گزارش ماهیانه خود اعلام کرد که اقتصاد این کشور در ماه گذشته بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت، ۲۶۳۰۰۰ شغل جدید ایجاد کرده است.

همچنین در این گزارش آمده است که نرخ بیکاری به ۳.۶ درصد کاهش یافته که کمترین میزان آن از ۱۹۶۹ تا کنون است.

گزارش مشاغل آمریکا از تصمیم روز چهارشنبه فدرال‌رزرو برای تغییر ندادن نرخ بهره در آینده نزدیک، پشتیبانی می‌کند. جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو رشد اقتصاد و مشاغل را کمی قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها و تورم را اندکی ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها، توصیف کرد.

در این گزارش داده‌های ماه مارس و فوریه هم اصلاح شد و مشخص شد که در این ماه‌ها اقتصاد آمریکا ۱۶۰۰۰ شغل بیش از آن‌چه قبلاً اعلام شده، ایجاد کرده است.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که آمریکا در ماه آوریل ۱۸۵۰۰۰ شغل جدید ایجاد کند.

اقتصاد قدرتمند، به ویژه بخش اشتغال، می‌تواند امیدهای رئیس‌جمهور ترامپ برای انتخاب مجدد در سال آینده را افزایش دهد.

اما در این ماه دستمزدها به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت رشد نکرد. میانگین دستمزد ساعتی، مانند ماه مارس، تنها ۶ سنت یا ۰.۲ درصد رشد کرد. این افزایش دستمزد برای بالا بردن نرخ تورم کافی نبود.

نشانه‌هایی از کند شدن اقتصاد در این گزارش که به نظر قدرتمند می‌رسید وجود داشت. یکی از مهمترین دلایل کاهش ۰.۲ درصدی نرخ بیکاری از نرخ ۳.۸ درصدی ماه مارس، خارج شدن ۴۹۰ هزار نفر از محدوده سنی نیروی کار، در ماه آوریل بود که این بیشترین مقدار در ۱۸ ماه اخیر است.

نرخ مشارکت جمعیت در نیروی کار که در ماه مارس ۶۳ درصد بود، در ماه آوریل به ۶۲.۸ درصد کاهش یافت.

پس از این گزارش، میانگین صنعتی داوجونز ۱۹۷.۱۶ واحد یا ۰.۷۵ درصد رشد کرد و به ۲۶۵۰۴.۹۵ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ توانست ۲۸.۱۲ واحد یا ۰.۹۶ درصد جهش کند و به ۲۹۵۴.۶۴ واحد برسد. کامپوزیت نزدک با ۱۲۷.۲۲ واحد یا ۱.۵۸ درصد جهش به ۸۱۶۴.۰۰ واحد رسید.

از لحاظ هفتگی اس‌اندپی و نزدک ۰.۲ درصد رشد کردند و داوجونز ۰.۲ درصد پایین آمد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید