Performancing Metrics

قدرت نمایی ین در برابر یورو و دلار | اتاق خبر
کد خبر: 426735
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1398 - 14:41
با تشدید منازعات تجاری بین چین و آمریکا، ارزش ین به بالاترین سطح ۶ هفته اخیر رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بازارهای مالی با اضطراب فراوان منتظر شروع دور جدید مذاکرات تجاری چین و آمریکا هستند که قرار است فردا (جمعه) در واشنگتن آغاز شود. در روزهای اخیر و به دنبال تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعرفه‌های تجاری از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد بر روی واردات کالاهایی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از چین، بازارهای بورسی و ارزی دچار نوسانات زیادی شده اند.

در معاملات روز پنج شنبه بازارهای ارزی توکیو، هر دلار به ۱۰۹.۹۰۵ ین کاهش یافت که از مارس گذشته تاکنون بی سابقه است. افزایش تنش‌های سیاسی و اقتصادی جهان باعث افزایش تقاضای معامله‌گران برای خرید ین ژاپن و تقویت ارزش آن در برابر بسیاری از همتایانش شده است.

واشنگتن با متهم کردن پکن به پایبند نبودن به تعهداتش تهدید کرده است که اعمال تعرفه‌ها در صورت نرسیدن به توافق حتمی است. دونالد ترامپ نیز گفته است چین زیر تعهداتش زده است.

سایر ارزها نیز در برابر ین دست به عقب نشینی زدند به گونه‌ای که هر دلار استرالیا به ازای ۷۶.۸۹ ین مبادله شد که پایین‌ترین سطح چهار ماه اخیر است. یورو نیز که این هفته یک درصد ارزش خود در برابر ین را از دست داده است به ازای ۱۲۳.۰۹ ین مبادله شد.

دلار به جز ین در برابر سایر ارزها تقریباً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل معامله شد به گونه‌ای که هر یورو به ازای ۱.۱۱۹۰ دلار و هر پوند به ازای ۱.۳۰۰۴ دلار مبادله شدند. هم چنین هر دلار به ازای ۱.۴۳۳۷ دلار استرالیا، ۱.۳۴۸۲ دلار کانادا، ۱.۰۲۰۷ فرانک سوئیس و ۶.۸۰۸۸ یوان چین مبادله شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید