Performancing Metrics

اتاق برای افزایش سهمش در اقتصاد باید انرژی بیشتری بگذارد | اتاق خبر
کد خبر: 427027
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1398 - 15:41
سید سعید رضوانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اراک:
سید سعید رضوانی عضو هیات نمایندگان اتاق اراک گفت: اتاق بازرگانی انرژی لازم را نگذاشت و به همین سبب هم سهم کمی در اقتصاد دارد تا زمانی که خودمان را به دولت و سایر ارکان اداره اقتصاد کشور ثابت نکنیم وضعمان تغییری نمی کند .

رضوانی در گفتگو با «اتاق نیوز» درخصوص اتاق هشتم بازرگانی یادآور شد: نقاط قوت اتاق این است که هر روز بخش خصوصی پر رنگ تر و پر رنگ تر از پیش می شود و در خصوص نقاط ضعف می توان گفت که کارهای زیادی انجام شده ولی اتاق بازرگانی نتوانسته است که عنان اختیارات را به دست گیرد و باید بازوهای بیشتری را در اختیار می گرفت اگر ما بتوانیم توانمندی خود را بخش دولتی اثبات کنیم قطعا حرف شنوی ‌شان از ما بیشتر می شود .

این فعال اقتصادی ادامه داد: اتاق باید انرژی بیشتری می‌گذاشت به همین علت هم سهم اتاق کم بود بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات ارزی، گمرکی و ثبت سفارش‌ها و دیگر مشکلات در بخش اقتصادی هنوز به قوت خود باقی است و علت اینکه مشکلات اقتصادی هر روز بیش از پیش گره می خورد را ضعف عملکرد گذشته می‌دانم .

وی گفت: موضوعی که عنوان اتفاقی خوب باید از آن یاد کرد شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی است که موجب شد اقدامات خوبی در این زمینه رقم بخورد، مطمنا با تبادل افکار گره از کار گشوده می‌شود و نمونه آن را می‌توان در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و راه اندازی مدیریت‌های کسب و کار دید که در همه این موارد پیشرفت خوبی مشهود است .

این فعال اقتصادی بخش صنعت با اشاره به اینکه بحث مطالبه‌گری را ابتدا اتاق باز کرده است، یادآور شد: زمانی بخش دولتی را می‌توانیم تابع خود کنیم که خودمان را به اثبات برسانیم افرادی که در کمیسیون‌ها مسئولیت‌هایی را برعهده گرفته‌‌اند برخی افراد دولتی هستند در حالی که اگر این افراد دولتی توانمندی داشتند و حتی به مفهومی کلی تر دولت ما اگر توانمند بود وضع اقتصاد ما به این صورت نبود .

این عضو هیات نمایندگان اتاق اراک گفت: ریاست اتاق بازرگانی باید به تمامی مسائل اشراف داشته باشد در همین راستا بهتر است ریاست اتاق از میان تولید کنندگان انتخاب شود که نسبت به درد بخش خصوصی اشراف بیشتری دارند و می توانند مشکلات را بخوبی درک کنند برای اینکه توفیق داشته باشیم فردی باید انتخاب گردد که از جامع جهات مطلع باشد و بیشترین شناخت را بر جمیع حوزه های اقتصادی دارد .

رضوانی ویژگی های ریاست اتاق ایران را اینگونه برشمرد:  به عنوان اولویت اول پیشنهادم بر انتخاب یک تولید کننده است که دارای درایت و شناخت نسبت به  مشکلات صنعتی، اقتصادی ، بازرگانی و توانایی مدیریتی و تعامل با قوای سه گانه بوده و بتواند از قوانین در راستای خدمت به بخش تولید در عمل استفاده کند و از تجربه کافی در اقتصاد و بازرگانی برخوردار باشد  .

عضو هیات نمایندگان اتاق اراک با بیان اینکه رئیس اتاق بازرگانی باید از تفکر تحلیلی برخوردار باشد، خاطر نشان کرد: رئیس اتاق بازرگانی باید جامع‌نگر و برخوردار از دانش مدیریتی کارآمد بوده از دانش یکپارچه روز در حوزه‌های اساسی مرتبط با رشد و پیشرفت  اقتصادی کشور برخوردار و به قوانین و ارکان نظام حکمرانی احترام گذارده و با آن همراه باشد همچنان که دارای ویژگی مشورت و قاطعیت در تصمیم گیری است .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید