Performancing Metrics

تخصیص۲۵۰۰میلیارد برای ساخت۳۰هزار واحد مسکونی در استان‌های سیل زده | اتاق خبر
کد خبر: 427376
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1398 - 16:07
رئیس بنیاد مسکن خبر داد؛
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در چهار استان سیل زده خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا تابش با تشریح آخرین اقدامات سیل در کشور گفت: بازسازی مناطق سیل‌زده بلافاصله پس از اتمام سیلاب، آغاز شد. اولویت بازسازی‌ها واحدهای تعمیری بودند که در این رابطه تلاش‌ها در حال انجام است. برای هر واحد مسکونی یا تجاری روستایی یا شهری که آب وارد آن شده برای تعمیرات ۱۵ میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان، کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که اگر این مبالغ اعطا و بر تخصیص آن نظارت شود، کار با سرعت پیش می‌رود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای ساخت و تعمیر مسکن سیل‌زدگان از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: با توجه به روستاهایی که نیاز و آسیب بیشتری دیده اند، اختصاص این رقم متغیر است که البته این کار نیز تا زمستان باید به اتمام برسد اما به ترتیب به چهار استان لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان به دلیل اثرات سیلاب، توجه بیشتری شده است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار برای ۳۰ هزار واحد احداثی شامل چهار هزار واحد شهری و ۲۶ هزار واحد روستایی، ۴۰ هزار واحد تعمیری و ۴۲ هزار واحد معیشتی کافی است، گفت: سقف تسهیلات برای احداث مسکن در شهرها ۵۰ میلیون تومان و در روستا ۴۰ میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: اعتبار اختصاص یافته را در ۲۱ استان، ۲۶۰ شهر و پنج هزار روستا تقسیم کرده و اولویت را برای مناطق مرکز سیل گذاشته‌ایم و در لرستان و خوزستان تمام واحدهای آسیب دیده را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

تابش درباره ارائه تسهیلات بلاعوض اظهار کرد: سقف وام بلاعوض احداث واحدهای مسکونی در شهر ۱۲ میلیون تومان و در روستا ۱۰ میلیون تومان است. همچنین سقف وام بلاعوض ساختمان‌های تعمیری در شهر و روستا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و سقف وام بلاعوض معیشتی هم پنج میلیون تومان است. سقف وام برای جبران هزینه اسکان موقت در شهرها ۱۲ میلیون تومان و در روستاها هم ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین درباره استان خوزستان و اقدامات انجام شده در این استان گفت: ۱۱ هزار و ۲۲۹ واحد در خوزستان نیازمند تعمیر هستند و در مصوبه اخیر در مرحله اول اعتبار هفت هزار واحد تأمین و کار بازسازی آنها نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید