Performancing Metrics

ثبت بزرگترین سقوط هفتگی امسال در بازار نفت | اتاق خبر
کد خبر: 427413
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1398 - 14:45
قیمت نفت یک روز پس از این که متحمل بزرگترین کاهش روزانه از دسامبر شد، روز جمعه بخشی از افت قیمتش را جبران کرد اما به بزرگترین کاهش هفتگی خود در سال ۲۰۱۹ تن داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۳ سنت یا ۱.۴ درصد افزایش یافت و در ۶۸.۶۹ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۴.۹ درصد کاهش نشان داد.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۲ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش یافت و در ۵۸.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز پنج شنبه در ۵۷.۹۱ دلار بسته شده بود و به پایین میانگین قیمت ۲۰۰ روزه که در ۶۰.۵۵ دلار قرار دارد سقوط کرده بود. وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته ۶.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

به گفته تایلر ریچی، یکی از دبیران "سونز ریپورت ریسرچ"، با ارزیابی دوباره ریسک که روز پنج شنبه پس از انتشار وضعیت مأیوس کننده شاخص مدیران خرید روی داد و تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین، قیمت‌های نفت با کاهش شدیدی روبرو شدند.

نفت روز جمعه از صعود بازارهای سهام جهانی اندکی حمایت یافت. بازارهای سهام آمریکا پس از انتشار گزارش‌هایی که مدعی بودند رئیس جمهور آمریکا ممکن است محدودیت‌ها روی شرکت هواوی را تسهیل خواهد کرد صعود کردند.

سرمایه گذاران کالا از این واهمه دارند که جنگ تعرفه‌ای میان آمریکا و چین، افت رشد اقتصاد جهانی را تسریع کند.

روز دوشنبه معاملات معمول برای وست تگزاس اینترمدیت در بازار نایمکس انجام نمی‌گیرد با این حال نفت برنت در بازار ICE به مدت کوتاه‌تری معامله خواهد شد.

عوامل عرضه نیز همچنان یکی از عوامل تأثیرگذار روی قیمت‌ها هستند. رشد تولید نفت آمریکا روی قیمت‌ها تأثیر منفی گذاشته است. رونق صنعت شیل کمک کرده آمریکا به بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان تبدیل شود و در جایگاهی بالاتر از عربستان سعودی و روسیه قرار بگیرد.

بر اساس گزارش مارکت واچ، اما آمار شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز که روز جمعه منتشر شد، نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کرد که ممکن است از کندی احتمال روند رشد تولید این کشور در آینده حکایت داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید