Performancing Metrics

۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در تهران با دستور قضایی مسدود شد | اتاق خبر
کد خبر: 427435
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1398 - 21:00
طی هفته گذشته؛
مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: طی هفته گذشته با انسداد ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز از برداشت سالانه بیش از ۶۵۳ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا نیکنام گفت: با تلاش کارشناسان حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضائی طی هفته گذشته ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۱۲۰۱ متر و با دبی ۳۳ لیتر برثانیه مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۶۵۳ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد. همچنین به منظور جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرقانونی از منابع آب‌های زیرزمینی، با تلاش اکیپ گشت و بازرسی آب‌های زیرزمینی امور در بخش آب‌های زیرزمینی، یک مورد جلوگیری از اضافه برداشت (جمع‌آوری منصوبات غیرمجاز از چاه مجاز) با حجم آب صرفه‌جویی شده ۴۱ هزار و ۲۹۱ متر مکعب و با دبی ۱.۵۴ لیتر بر ثانیه در محدوده عملکرد این امور انجام شده است.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: ضمناً طی این مدت در بخش آب‌های زیرزمینی هفت مورد کنترل بهره‌برداری و با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب هفت دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط و همکاری خوبی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید