Performancing Metrics

عدم شفافیت، موجب سوء ظن نسبت به تجار شده است | اتاق خبر
کد خبر: 428797
تاریخ انتشار: 3 تیر 1398 - 14:36
صادق رحمت سمیعی نماینده جامعه ممیزی و بازرسی ایران در هیات نمایندکان اتاق ایران:
صادق رحمت سمیعی عضو جامعه ممیزی و بازرسی ایران  با اشاره به اینکه کل اقتصاد خوابیده و کار چندانی از دست نمایندگان بخش خصوصی بر نمی آید، گفت: در اقتصاد مریض ما که بخش خصوصی سهم اندکی دارد و از سویی قدرت کافی برای دخالت در قانون‌گذاری ندارد، توقع چندانی از

صادق رحمت سمیعی عضو جامعه ممیزی و بازرسی ایران در گفتگو با «اتاق نیوز» با اشاره به اینکه کل اقتصاد خوابیده و کار چندانی از دست نمایندگان بخش خصوصی بر نمی آید، گفت: در اقتصاد مریض ما که بخش خصوصی سهم اندکی دارد و از سویی قدرت کافی برای دخالت در قانون‌گذاری ندارد، توقع چندانی از اتاق‌های بازرگانی نمی رود. اما با توجه به مشکلات معیشتی مردم و خطراتی که از این بابت اقشار ضعیف جامعه را تهدید می‌کند، همت بخش خصوصی باید حل دغدغه‌های زندگی مردم در موضوع غذا و تلاش برای تامین خوراک و اغذیه مردم باشد.
وی با اشاره به اینکه اساسی ترین نیاز مردم در شرایط بحرانی کنونی، تامین غذا است، ادامه داد: بخش خصوصی در هر تجارتی که فعالیت می ‌کند باید در روی این محور مهم تمرکز کند که غذا و خوراک مردم را با مناسب‌ترین قیمت به دست آنها برساند.
عضو جامعه ممیزی و بازرسی ایران در ادامه خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید شفاف‌سازی شود. در حال حاضر خیلی از فعالیت‌های این بخش پنهان و مبهم است و همین موجب بی‌اعتمادی مردم به بخش خصوصی و سوء ظن نسبت به تجار و بازرگانان شده است. در حالی که شفاف‌سازی این بخش، دلایل خیلی از معضلات را برای مردم روشن خواهد کرد و سوء ظن موجود نسبت به تجار را از میان خواهد برد و از سویی مسائل ضروری مردم مثل غذا و خوراک، حل خواهد شد. هرچند دلایل سیاسی و فرا اقتصادی ای پشت ماجرای گرانی مواد غذایی است و شاید سهم بخش خصوصی از این ماجرا بسیار اندک باشد، اما تکاپوی بخش خصوصی در این ماجرا حداقل نگاه‌های منفی موجود نسبت به بخش خصوصی را حل می‌کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید