Performancing Metrics

صدور حواله داروهای پیوندی «الکترونیک» می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 428977
تاریخ انتشار: 8 تیر 1398 - 11:00
تسیلات جدید وزارت بهداشت برای بیماران پیوندی
رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت طرح جدید این وزارتخانه را برای تسهیل ارائه داروهای بیماران پیوندی تشریح کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شادنوش درباره وضعیت حمایت از داروهای بیماران پیوندی، گفت: عمده داروهای بیماران پیوندی از سوی وزارت بهداشت مورد حمایت قرار می‌گیرند. به‌طوریکه برخی از این داروها به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته و برخی هم با پوشش بیمه‌ای بالای ۹۰ درصد به بیماران ارائه می‌شوند.

اجرایِ پایلوت صدور حواله الکترونیک برای بیماران پیوندی

وی با تاکید بر لزوم انجام مدیریت دقیق‌تر در حوزه داروهای بیماران پیوندی، افزود: از آنجایی که داروهای این بیماران عمدتا وارداتی و بسیار گران‌قیمت هستند، لازم است مدیریت بهتری در زمینه ارائه آن‌ها اتفاق بیفتد تا به صورت بهینه‌تر این داروها را به دست بیماران پیوندی برسانیم. بر همین اساس طرحی را با عنوان «صدور حواله الکترونیکی» برای داروهای بیماران پیوندی تدوین کردیم که طی پنج ماهه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت پایلوت اجرا شد.

شادنوش با بیان اینکه هدف‌مان از اجرای این طرح این بود که بیماران پیوندی گرفتار رفت‌وآمد برای دریافت تاییدیه داروهایشان نباشند، اظهار کرد: طبق طرح پایلوت صدور حواله الکترونیکی برای داروهای بیماران پیوندی، بیماران پیوندی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بودند، به محض اینکه پزشک برایشان داروی مورد نظر را تجویز می‌کرد، به معاونت درمان دانشگاه ایران مراجعه کرده و برایشان پرونده‌ای تشکیل می‌شد.

وی ادامه داد: سپس دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت آنلاین تاییدیه‌ای را برای داروخانه مربوطه که عمدتا در نزدیکی محل سکونت و یا کار ایین بیماران است، ارسال کرده و بیمار می‌تواند با مراجعه به داروخانه سهمیه دارویی خود را دریافت کند. بعد از آن نیز بیمار به صورت دوره‌ای سهمیه داروی خود را از داروخانه مربوطه دریافت می‌کند. بنابراین دیگر نیازی به دریافت تاییدیه مداوم ندارد.

شادنوش با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر پایلوت این طرح به صورت بسیار موفق در دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شد، گفت: بعد از دریافت نتایج این اقدام، اشکالاتش را برطرف کردیم و در صددیم تا به زودی طرح صدور حواله الکترونیکی برای بیماران پیوندی را کشور کنیم تا با این اقدام، مدیریت مناسبی در حوزه داروهای بیماران پیوندی صورت گیرد. بنابراین در صدد هستیم تا ابتدا این طرح را در تهران و سپس به صورت منطقه منطقه در کل کشور، اجرا کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم تا قبل از پایان سال صدور حواله الکترونیکی را در کشور برای بیماران پیوندی، اجرایی کنیم.

وی همچنین گفت: تاکنون تلاش کرده‌ایم که در حوزه تامین داروهای پیوندی مشکلی ایجاد نشود و فعلا هم در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید