Performancing Metrics

هوشمندسازی کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد قرار دارد | اتاق خبر
کد خبر: 429228
تاریخ انتشار: 13 تیر 1398 - 18:30
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: هوشمند سازی کشاورزی در مراکز خدمات، یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا طلایی اظهار داشت: مراکز خدمات نوک پیکان وزارتخانه هستند که عمده فعالیت‌های بخش کشاورزی از طریق مراکز خدمات پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی کشاورزی در مراکز خدمات در دستور کار است، گفت: از طریق اجرای این مهم سرعت انتقال تکنولوژی بین کارشناسان پهنه، مراکز تحقیقاتی و محققین برقرار شده و مسائل تحقیقاتی و تکنولوژی با سرعت بیشتری به مزارع انتقال داده می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: هوشمند سازی کشاورزی در بسیاری از مراکز در استانها به صورت الگویی در حال انجام است.

طلایی با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی افزود: با جذب کارشناسان پهنه و امکاناتی که سالانه به این مراکز اختصاص داده می شود امیدواریم ارتباط بیشتری با بهره برداران برقرار شود.

وی افزود: هر چه حضور کارشناسان در مزارع بیشتر شود تکنولوژی‌های جدید به بهره بردارن منتقل شده و با برقراری ارتباط های موثر از سوی این کارشناسان مشکلات کشاورزان با سرعت بیشتری رفع می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی به لزوم ارائه آموزش های لازم به کارشناسان پهنه گفت: باید کارشناسان پهنه اطلاعات اولیه در مباحث کشاورزی را داشته باشند لذا در این راستا آموزش کارشناسان پهنه و توانمندسازی آنان در دستورکار است.

طلایی به یکی از اقدامات انجام شده در راستای تهیه اطلاعات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: سامانه «پود» یکی از اقدامات مفید در وزارت جهاد کشاورزی بود که از این طریق اطلاعات مفیدی در بخش کشاورزی تهیه شد و کارشناسان پهنه از طریق این سامانه با محققینِ متخصص ارتباط برقرار کرده و با سرعت بیشتری مسائل کشاورزان را مطرح و رفع می کنند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی روز به روز در باغات و مزارع در حال پیشرفت است خاطر نشان کرد: می توان چشم انداز مطلوبی را در بخش کشاورزی برای آینده ترسیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید