Performancing Metrics

همتی: دولت به دنبال قانونمند کردن استخراج ارز دیجیتال است | اتاق خبر
کد خبر: 429488
تاریخ انتشار: 19 تیر 1398 - 21:07
در حاشیه جلسه دولت
رئیس بانک مرکزی گفت: قانونی کردن استخراج ارزهای دیجیتالی در دستور کمیسیون اقتصادی دولت است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبد الناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برنامه‌ای برای قانونی کردن ارز دیجیتال دارد، اظهار کرد: بانک مرکزی انحصار انتشار پول را دارد، بنابراین ارزهای مبتنی بر طلا یا ریال اگر غیر از بانک مرکزی منتشر شود غیر قانونی است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما قانونی کردن استخراج ارزهای دیجیتال در دستور کمیسیون اقتصادی دولت است و هدف ما این است که استخراج این ارزها را قانونمند کنیم، البته این کار باید بر مبنای هزینه برق صادراتی باشد و مهمتر از آن این که افراد تعهد داشته باشد ارز خود را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند.

همتی در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد نظارت بانک مرکزی بر پرداخت وام‌های ازدواج گفت: از شبکه بانکی می‌خواهم برای پرداخت وام ازدواج سختگیری نکرده و قانون را اجرا کند. ما حتماً نظارت کرده و اگر موردی باشد برخورد می‌کنیم.

همتی در پایان با اشاره به این که در بازار ارز ثبات ایجاد شده و صادر کنندگان ارز خود را به سامانه نیما عرضه می‌کنند، گفت: نرخ تورم و بیکاری در فصل بهار کاهنده بوده و در مجموع ثبات نسبی در اقتصاد ایجاد شده که این روال باید ادامه یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید