Performancing Metrics

نرخ پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله رسید | اتاق خبر
کد خبر: 429800
تاریخ انتشار: 26 تیر 1398 - 16:27
در معاملات امروز رقم خورد
سهام آسیایی د رمعاملات امروز بازارهای جهان افت کرد و نرخ برابری پوند انگلیس در برابر دلار به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز چهارشنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران مضطربانه منتظر اعلام داده‌های بیشتری از درآمدهای شرکت‌های آمریکایی هستند، سهام آسیایی افت کرد. پس از اعلام داده‌های قدرتمند خرده‌فروشان آمریکایی و سقوط پوند در ارتباط با برگزیت، دلار تقویت شد.

آن‌چه حال‌وهوای بازارها را بدتر کرد این بود که رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در تهدیدات تازه‌ای اعلام کرد بر ۳۲۵ میلیارد دلار از واردات باقی‌مانده چینی هم تعرفه وضع خواهد کرد. این تهدید در حالی انجام شد که بازارها در مورد اینکه چه موقع مذاکرات رو در روی طرفین آغاز خواهد شد، نگران بودند.

به نظر می‌رسد دامنه جنگ تجاری یک ساله آمریکا و چین، حالا به سنگاپور هم رسیده است؛ صادرات این کشور، با افت شدید بخش الکترونیک، با بدترین سقوط خود در ۶ سال اخیر روبرو شد.

دیشب انتشار داده‌های فروش خرده‌فروشی‌ها که به طرز غافل‌گیرکننده‌ای مثبت بود، باعث شد تأثیر منفی داده‌های ضعیف تولید صنعتی سه ماهه منتهی به ژوئن، خنثی شده و نرخ دلار تقویت شود.

در بازارهای سهام، تجارت بدون شور و اشتیاق انجام می‌شود و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌ای در خارج از ژاپن ۰.۳ درصد افت کرد.

نیکی ژاپن ۰.۳۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در بازارهای چین، کامپوزیت شانگهای تقریباً بدون تغییر ماند و ۰.۰۵ درصد پایین آمد، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۱ درصد افت کرد.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۹۶ درصد سقوط کرد، اما شاخص ای‌اس‌اکس ۲۰۰ استرالیا بر خلاف روند بازارهای منطقه ۰.۴۰ درصد رشد کرد.

در بازار ارز، پوند انگلیس از نظر بدترین عملکردها، ستاره دیشب بود. با افزایش وحشت از اینکه انگلستان بدون قرارداد تجاری اتحادیه اروپا را ترک کند، نرخ پوند انگلیس ۰.۹ درصد در برابر دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله ۱.۲۴۱۲ دلار رسید.

به این ترتیب شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۵ درصد تقویت شد و به ۹۷.۳۵۱ واحد رسید.

نرخ دلار در برابر ین ژاپن، در ۱۰۸.۱۸ ین، ثابت ماند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید