Performancing Metrics

هیئت واگذاری ۳۰۰ شرکت را از اولویت خصوصی سازی خارج کرد | اتاق خبر
کد خبر: 429901
تاریخ انتشار: 28 تیر 1398 - 19:02
رییس سازمان خصوصی سازی:
رییس سازمان خصوصی سازی، گفت: هیئت واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی اشرف عبدالله پوری حسینی، درباره آخرین وضعیت واگذاری بنگاه های دولتی، گفت: آنچه که سازمان خصوصی سازی برای واگذاری بنگاه های دولتی اعلام کرده ۶۱۰ شرکت بود که هیئت واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی و مسائلی که وجود داشت حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند.

رییس سازمان خصوصی سازی، با بیان اینکه هیئت واگذاری بنگاه های دولتی به واگذاری سهام بورسی توجه خاصی داشت، افزود: حدود ۱۸ شرکت بورسی در بین این ۳۰۰ شرکت وجود داشت که هیئت واگذاری آنها را در اولویت قرار داد و قیمت های پایه را تصویب کرد که در هفته گذشته روزهای مزایده برخی از این شرکت ها در بورس فرا رسید و بیمه البرز و شرکت پالایش و پخش شیراز به مزایده گذاشته شدند، اما با استقبال روبه رو نشدند.

وی ادامه داد: دو هفته دیگر پالایشگاه های دیگر و اواخر مرداد سه بانکی که دولت در آن سهام دارد شامل تجارت، صادرات و ملت در بورس ارائه می شوند که مشخص نیست چه میزان از آنها استقبال می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه تنها ۱۸ شرکت از ۳۰۰ شرکت اصلی ما بورسی هستند، تاکید کرد: هیئت واگذاری تاکنون درباره نحوه واگذاری مابقی شرکت های غیربورسی فعال نشده و تصمیم نگرفته است که امیدواریم در جلسات بعد در این باره تصمیم‌گیری شود.

هیئت واگذاری قیمت پایه و شرایط واگذاری دو خودروساز را تصویب کرده است

وی افزود: تا زمانی که درباره نحوه واگذاری شرکت‌های غیر بورسی هیئت واگذاری تصمیم‌گیری صریح و شفاف اتخاذ نکرده نمی توان زمان دقیقی برای خصوصی سازی آنها تعیین کرد.

پوری حسینی با بیان اینکه سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون در اختیار سازمان خصوصی قرار نگرفته است، ادامه داد: مسئولان سازمان گسترش (ایدرو) در سال های گذشته سهام این دو شرکت خودروسازی را در ازای تشکیلاتی که دریافت کردند و یا تعهداتی که داشته اند وثیقه کرده‌اند و در دسترس سازمان خصوصی نیست که آنها را عرضه کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی، تصریح کرد: ابتدا باید سهام ایران خودرو و سایپا از وثیقه خارج و سپس درباره واگذاری آنها صحبت شود، البته هیئت واگذاری شرایط واگذاری و قیمت پایه را تصویب کرده است، اما امکان عرضه آن فعلاً وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید