Performancing Metrics

تعامل اتاق با تشکل‌ها قوی‌تر باشد | اتاق خبر
کد خبر: 430056
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 16:33
مهرداد اکبریان رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران در گفتگو با «اتاق نیوز»
مهرداد اکبریان رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران گفت: عامل عملکرد غیرقابل قبولی که در اقتصاد کشور دیده می‌شود، به اتاق بر نمی‎گردد و نتیجه عملکرد و مدیریت ناقص و ضعیفی است که در اکثر بخش‌های دولتی و خصوصی دیده می‌شود.

مهرداد اکبریان رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران در گفتگو با «اتاق نیوز» گفت: عامل عملکرد غیرقابل قبولی که در اقتصاد کشور دیده می‌شود، به اتاق بر نمی‎گردد و نتیجه عملکرد و مدیریت ناقص و ضعیفی است که در اکثر بخش‌های دولتی و خصوصی دیده می‌شود. برای تغییر در جهت مثبت و رسیدن به نقطه‌ای که در آن اقتصاد وضعیت بهتری دارد، لازم است دیدگاه نسبت به کار و فعالیت در کشور تغییر پیدا کند. برای اینکه اتاق بهتر عمل کند، این اصل قضیه خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولین ما در تشخیص اولویت‌ها دارای اشتباهاتی هستند؛ ادامه داد: این اتاق است که می‌تواند اولویت ها را تعیین کند. در دوره گذشته اتاق در تعامل با دولت کارها را پیش می‌برد و دولت نیز البته رویکرد بهتری در قبال بخش خصوصی داشت و از این نظر فعالیت‌ها راحت‌تر انجام می‌شد. اما واقعیت است وقتی مدیری مورد انتقاد قرار نگیرد و پیشنهادات دیگران را نپذیرد، خوب عمل نمی‌کند.
رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران در ادامه خاطر نشان کرد: بخش خصوصی در تعریف و اعاده حقوق خود ناتوان عمل کرده است. طی سال‌های اخیر کار اتاق تنها انتقاد کردن بوده، هرچند در این راستا نیز به خوبی عمل نکرده است. انتقاد این لازم است اما کافی نیست. شرط بهبود عملکرد اتاق و نتیجه‌بخشی فعالیت‌های اتاق این است که اتاق در بطن بازار و کسب و کار رسوخ کند. دولت مشکلات بخش خصوصی را به مثابه پارلمان بخش خصوصی درک نمی‌کند؛ به همین دلیل قوانینی که تصویب می‌شود معمولا با آنچه بنگاه‌ها می‌خواهند، متفاوت است.
اکبریان با ذکر اینکه اتاق باید در رابطه با تشکل‌ها نقش خوبی ایفا کند، اظهار کرد: خیلی از اقدامات دولت ممکن است مورد انتقاد ما باشد. همان انتقادات در صورتی که اتاق اشتباه دولت را انجام دهد، به آن نیز وارد است. در دوره پیش رئیس اتاق و چند نفر دیگر همه کاره بودند، در حالی که تشکل‌ها جایگاهی نداشتند. هر چه اتاق به تشکل‌ها آزادی عمل داده و آنها طرح و ایده خود را در دولت و مجلس مطرح کنند، بسیار نتیجه بخش‌تر است. پس اتاقی مثمر ثمر است که تعامل بیشتر و قوی‌تر با تشکل‌ها داشته باشد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید