Performancing Metrics

گام اتاق برای روان‌سازی فضای کسب و کار | اتاق خبر
کد خبر: 430061
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 16:44
محمود اولیائی عضو کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران در گفتگو با «اتاق نیوز» مطرح کرد
محمود اولیائی عضو کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران با اشاره به معضل کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی و عدم رسیدگی به این مسئله، گفت: حیاتی‌ترین نیاز بنگاه‌ها تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز است.

محمود اولیائی عضو کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران در گفتگو با «اتاق نیوز» با اشاره به معضل کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی و عدم رسیدگی به این مسئله، گفت: حیاتی‌ترین نیاز بنگاه‌ها تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز است. از آنجایی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده، دارایی بنگاه‌ها چندین برابر کاهش پیدا کرده است و قدرت خرید آنها به شدت پایین آمده است. برای جبران افت ارزش دارایی شرکت‌ها راهی جز دریافت تسهیلات از شبکه بانکی نیست. اما نه سود تسهیلات بانکی برای دریافت این تسهیلات به صرفه است و نه با همین سود، شرایط پرداخت تسهیلات ساده است. هیات رئیسه منتخب اتاق بازرگانی باید با درک این مسئله مهم که البته خود نیز با توجه به تجربه بر آن واقف است، پینشهادات لازم را به دولت ارائه بدهد و برای اجرای آن از دولت مطالبه‌گری کند.
وی در ادامه با اشاره به نقش تعیین کننده اتاق در تغییر و اصلاح قوانین، افزود: تثبیت نرخ ارز و حذف ارز چند‌ نرخی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بخش خصوصی است که اتاق باید در راستای آن اقداماتی که در حیطه اختیار آن می‌گنجد را انجام دهد. ارز چند نرخی موجب فساد و رانت شده و این فسادها به بخش خصوصی واقعی صدمه خواهد زد.
عضو کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی در ادامه خاطرنشان کرد: قوانین زائد زیادی در فضای کسب و کار وجود دارد که مانع از فعالیت بخش خصوصی است. گام و رسالت مهم اتاق روانسازی فضای کسب و کار است که از مسیر حذف قوانین زائد انجام می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید