Performancing Metrics

حضور کم رنگ بخش خصوصی در صنعت دارو | اتاق خبر
کد خبر: 430066
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 17:14
محمدرضا فاضلی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران تاکید کرد
 فاضلی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی گفت: بخش سلامت و دارو مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش اقتصاد کشور است. از این نظر که با جان و سلامت مردم سروکار دارد و عدم هزینه برای آن، هزینه‌های زیادی به اقتصاد کشور تحمیل خواهد

 

محمدرضا فاضلی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران در خصوص اهمیت بخش دارو و ضرورت نقش‌آفرینی بخش خصوصی در این حوزه به «اتاق نیوز» گفت: بخش سلامت و دارو مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش اقتصاد کشور است. از این نظر که با جان و سلامت مردم سروکار دارد و عدم هزینه برای آن، هزینه‌های زیادی به اقتصاد کشور تحمیل خواهد کرد. اما سابقه فعالیت‌های اتاق بازرگانی نشان می دهد، در این حوزه چندان شاهد حضور بخش خصوصی نبوده‌ایم.
وی با اشاره به حضور کم رنگ بخش خصوصی در صنعت دارویی ادامه داد: در این حوزه عمدتا یک سری نهادهای دولتی و یا شبه دولتی فعالیت دارند مثل سازمان تامین اجتماعی که دست اندر کار تولید و واردات دارو است. اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید به گونه‌ای عمل کند تا این بعد قضیه پررنگ شود و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به بخش دارو رغبت داشته باشند و شرکت ‌ای نیمه دولتی بتواند به صورتی به بخش خصوصی واگذار شوند و این انتقال و واگذاری‌ها هم مسالمت آمیز صورت بگیرد.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران با ذکر اینکه تحریم‌ها مهم‌ترین بخش کشور یعنی دارو را هم هدف گرفته است، ادامه داد: حضور بخش خصوصی در صنعت دارویی به کیفیت این صنعت و حتی ارتباطات پررنگ‌تر با صنایع دارویی خارج از کشور کمک می‌کند. اما سلطه شرکت های شبه دولتی باعث شده که این صنعت آنطور که باید از پس حل مشکلات بر نیاید و بدتر از آن بخش خصوصی نیز برای اعاده حقوق این حوزه، ناتوان باشد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید