Performancing Metrics

اتاق بازرگانی باید به مسائل کلان اقتصادی بپردازد | اتاق خبر
کد خبر: 430076
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 18:35
شهاب جوانمردی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:
شهاب جوانمردی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران رسیدگی به مسائل موردی را در حیطه وظایف اتاق نمی‌داند و بر این باور است که اتاق باید به جمع بندی مسائل و مشکلات اتاق‌های استانی و در نهایت بررسی مواردی که در سطح کلان اقتصاد مطرح است بپردازد .

جوانمردی در گفتگو با «اتاق نیوز» گفت: اتاق بازرگانی باید دو موضوع را مورد نظر قرار دهد یک مورد عبارت است از مسائل حال و امروز کسب و کارها و چالش های عمومی و هر آنچه به این چالش‌ها باز می گردد، در اتاق‌های استانی مسائلی چون مالیات، نرخ ارز، گمرک، کمبود نقدینگی و نرخ بالای تسهیلات همواره دیده می شود از نظر من جمع بندی این موضوعات باید با اهرم اتاق ایران باشد و به جای تلاش موردی به مسائل کلان کسب و کارها بپردازد .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مورد بعدی آینده کسب و کارها است بسیاری از کسب و کارهایی که امروز با آن مواجه هستیم نه تنها بازار رقابت داخلی بلکه بازار خارجی هم ندارند و رسیدگی به رشد در کسب و کارها و داشتن بازار تحقق نمی پذیرد مگراینکه بهره وری و تحول آن کسب و کار براساس تحولات دیجیتالی لحاظ گردیده باشد موضوعی که متاسفانه اغلب حوزه ها مگر شرکت‌های دانش بنیان یا برخی از شاخه ها از آن غافلند و تقریبا می توان گفت همه کسب و کارها از این امر غافلند .

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: تاثیر نپذیرفتن از تحول دیجیتالی تهدیدی پنهان برای بنگاه های ما محسوب می شود و در کنار این موضوع خروج نیروهای دانشی که سرمایه های کشور محسوب می گردند هم از دیگر موضوعاتی است که باید به آن پرداخت شود .

این فعال اقتصادی با بیان اینکه سابقه طولانی فعالیت در اتاق را ندارم، خاطر نشان کرد: اصولا اتاق بازرگانی هیات رئیسه محور است و نقش این هیات در اتاق بسیار مهم است ترکیب هیات رئیسه این دوره هم ترکیب خوبی است و برنامه‌ای هم که ارائه شده در سطح کلان برنامه قابل اعتنا و اتکایی است و به شعون مختلفی پرداخته است .

وی خاطر نشان ساخت: در خصوص هیات رئیسه هموراه به هیات رئیسه چرخشی معتقد هستم که حداقل 20 یا 30 درصد آن جابه جا شوند زیرا حضور افراد جدید نشانگر ورود فکر و تجربه تازه در اتاق بازرگانی است.

 

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید