Performancing Metrics

مطالبات دولتی و مشکلات دارایی آفات همیشگی بنگاه ها | اتاق خبر
کد خبر: 430079
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 21:21
محمد جواد امانی عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران اعلام کرد:
محمد جواد امانی عضو هيأت نمايندگان اتاق ايران ضمن اظهار ناامیدی از آینده اقتصاد کشور، گفت : مشکلات عدید ه با دولت از حیث دریافت مطالبات و مسائلی که با اداره دارایی در خصوص ارزش افزوده داریم، همیشگی و حل نشدنی است .

امانی در گفتگو با «اتاق نیوز» افزود: در شرایط فعلی نمی توان قاطعانه درباره موضوعی صحبت کرد مشکلات از جمله تحریم ها به قوت خود پابرجاست و روز به روز هم به مشکلات اضافه می شود، در این شرایط نمی توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود باید به کار ادامه داد ولی کسب و کارها در این مقطع زمانی بسیار ضعیف و آسیب پذیر شده اند و به ویژه زمانی که طرف حساب برخی از شرکت ها دولت باشد .

وی ادامه داد: زیرا عموما این شرکت ها نمیتوانند مطالبات خود را از دولت بگیرند، اتاق با شرکت ها و سازمان ها در ارتباط است تا رونقی در بازار ایجاد نماید ولی در این شرایط این امر میسر نیست زیرا دولت بی پول است و نیروگاه ها خود یکی از شرکت های اصلی بدهکار به بازار هستند .

عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني اهواز درد کنونی اقتصاد را خود تحریم ها دانست و گفت: دولت اکنون فشار را بر روی مردم گذاشته و در اداره دارایی مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و در برخی از موارد هم شاهدیم که ما ارزش افزوده کالاهیمان را پرداخته ایم ولی هنوز اصل پول خودمان را نتوانسته ایم دریافت کنیم .

این فعال اقتصادی افزود: در بانک ها سیستم ربا خواری فوق تصوری حاکم است و سازمان تامین اجتماعی هنوز معتقد نیست در سالی که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده است حامی تولید کنندگان باشد و مانع جرایم ناجوانمردانه ای شود و از خودش قانون وضع ننماید .

عضو هيأت نمايندگان اتاق ايران در پایان به ترکیب هیات رئیسه این دوره و تحلیل آن پرداخت و گفت: هیات رئیسه این دوره خوب است و در کل دوره بسیار خوبی برای اتاق هاست هم از حیث اتاق های شهرستان ها واتاق ایران زیرا همدلی تمامی اعضا در این تشکل ها و هماهنگی میان دل و زبان متصدیان اتاق های کشور را شاهدیم، هر چند همیشه به نسبتی این همدلی را شاهد بودیم ولی در این دوره در سطوح بالا اتاق نسبت به گذشته بیشتر شاهد هستیم و همه کار خود را به بهترین نحو انجام می دهند .

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: تعدادی از افرادی که در هیات رئیسه اتاق ایران انتخاب شده اند در دروه های قبل هم در اتاق حضور داشته اند و خوشبختانه به نحوی در صنعت فعالیت داشته اند و این تجربه مطمنا می تواند در اداره اتاق راهگشا باشد البته اعتبار نامه ها به تازگی آمده اند .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید